Kapitel 56. | I need you in my life.

-I wanna be with you, I wanna feel your love, I wanna lay beside you..

Jag gosade in mig ännu mer i hans armar och kysste honom mjukt på halsen, log stort. Min favoritlåt. Han fortsatte att sjunga och vaggade mig sakta i hans famn.

-You know I'll be your life, your voice. Your reason to be, my life, my heart is breathing for this..
____________________________________________________________________________________
 
Zayn's perspektiv
Jag hade varit vaken hela natten, inte sovit en blund. Regnet smattrade mjukt på sovrumsfönstret. 
 
Niall och jag hade vingligt följt efter Sophia och Johanna ner till entrén där vi kramades och sade hejdå igår natt. Hur vi hade stött på dom från första början visste jag inte och hur vi plötsligt hade festat med dom visste jag inte heller. Det var jobbigt att ha minnesluckor från stunder man faktiskt behövde minnas. En sak jag mindes var Sophia's ögon. Ljusbruna. De hade satt sig rejält på minnet och jag mindes hur söt hon faktiskt hade varit när hon tittat blygt på mig under hela kvällen.

Plötsligt kände jag en hand snudda min arm, jag ryckte till och tittade förskräckt åt sidan och möttes av Niall's morgontrötta léende. Han var fullt påklädd men slängde sig i sängen iallafall, fuktig av regnet som öste ner utanför. Jag pustade ut och insåg hur löjlig jag måste sätt ut när jag väcktes ur mina tankar sådär.
 
 
 
-Where have you been? frågade jag och gnuggade honom i håret.
 
 
-I bought breakfast for Liam and Gabriella. They're camping you know..
 
 
 
Mindes jag inte att Niall hade åkt iväg? Jag stirrade konstigt på honom, kanske hade jag somnat för någon minut ändå, men det mindes jag väl inte heller. Han hade ju inte varit där när jag vaknat isåfall.. Jag skakade trött på huvudet. Jag var så trött på alla dessa minnesluckor från dumma fyllor. Var jag fortfarande full kanske?
 
 
 
-Why are you awake? frågade Niall och försökte kväva en gäspning. You look tired, fortsatte han sedan.
 
 
-I know.. I haven't slept so much, svarade jag och sträckte på mig.
 
 
-Why?
 
 
Jag kliade mig bekymrat i nacken och vred på mig, stirrade upp i taket med min tomma blick. Det var en bra fråga.. Varför hade jag inte kunnat sova? Inte ens jag själv visste det.
 
 
-What happened last night? frågade jag sedan snabbt och såg rakt in i Niall's ögon.
 
 
Han skrattade lågt, lade sedan huvudet på sne och stirrade underligt på mig med ett varmt léende, som om jag precis ställt världens knasigaste fråga. Hade jag det?
 
 
-You kissed her, Zayn, svarade han sedan och log ännu bredare.
 
 
-Kissed who?
 
 
-Sophia.
 
 
Liam's perspektiv
-I hate rain, muttrade jag surt och drog täcket över huvudet.
 
Gabriella fnissade och drog ner det igen, kysste mig mjukt på läpparna och började leka försiktigt med mitt hår. Jag slöt ögonen och njöt av varenda rysning jag fick när hon nådde hårtopparna, njöt av att höra henne skratta lågt varenda gång jag visade hur mycket jag rös av det. Plötsligt var det inte så farligt med regn längre. Gabriella's närhet fick mig att bli varmare inombords än någonsin. Inte ens Danielle hade fått mig att känna såhär.
 
Jag spärrade upp ögonen och gav mig själv ett slag i huvudet med tankarna. Inte tänka på Danielle, Liam. Hon är ute ur ditt liv för länge sedan, ni lämnade varandra för att få det bättre. Ni har det bättre utan varandra. Ta vara på tjejen som ligger i din famn istället, som aldrig kommer lämna dig eller låta dig gå. Och du ska aldrig någonsin lämna henne heller.
 
 
-Liam what is it? frågade Gabriella och väckte mig ur mina arga tankar.
 
 
-What do you mean babe? frågade jag tillbaka och försökte dölja hur arg jag var på mig själv för att jag tänkt på Danielle.
 
 
-You look like you've seen a ghost, sa hon sedan med allvarlig röst.
 
 
-Don't worry honey, I'm fine.
 
 
Hon ryckte på axlarna och lade sig ner bredvid mig igen, men fortsatte inte med att dra sina fingrar genom mitt hår, eller ens lägga en arm om mig. Hon var iskall och stel i hela kroppen. Jag lade en arm om henne för att visa att jag ville ha henne där. Hon svarade inte på det, låg bara kvar och vände bort blicken från mig. Jag suckade tungt och pressade ihop ögonen.
 
 
-Danielle crossed my mind, sa jag fort.
 
 
 
Hon vände tillbaka blicken mot mig och tittade surt på mig med tårar i ögonen.
 
 
 
-Why? frågade hon och försökte hålla tillbaka rösten.
 
 
-I don't know, började jag lugnt. Our relationship wasn't good at all. And then I thought of ours..
 
 
-Isn't our relationship good either?! sade hon högt och reste sig upp.
 
 
-No Gabbi! You are the..
 
 
-Forget it Liam, you don't have to explain things to me I'm not stupid. If you don't love me, say it!
 
 
Hon reste sig kvickt upp med tårarna rinnandes nerför hennes kinder, klädde på sig och sprang sedan ut i ösregnet snyftandes. Jag reste mig upp och sprang ut efter henne, insåg att hon sprang fort bort mot skogen, aldrig att jag skulle hinna ikapp henne nu. Jag blundade hårt och höll händerna för mitt ansikte, föll ihop på knä och kände hur tårarna brände bakom mina ögonlock. Vad fan hade jag gjort? Hade jag förstört min chans att äntligen hitta en tjej som älskade mig för den jag var och inte för att jag var Liam Payne från One Direction. Hade jag sumpat ännu en tjej som jag älskar så att det gör ont?
Fan, fan, fan!
Jag sprang in i tältet igen, letade fort fram min mobil och skrev fort in Gabriella's nummer, hoppades att hon skulle svara.
 
 
 
-Leave me alone Liam, you don't love me! Admit it! skrek hon till mig kippandes efter andan och med gråten i halsen.
 
 
-Come back Gabriella, I love you more than I love life!
 
 
___________________________________________________________________________________
Spännande spännande! Zayn har kysst en annan tjej samtidigt som han är kär i Gabriella.
Gabriella och Liam har precis haft sitt första och kanske största bråk... Hur löser dom det?
Fortsättning kommer så fort jag har tid!♥


Kommentarer
Mathilda

Iiiiii... omg. nej! <3 ÅÅååå va bra!

2012-07-01 @ 00:33:41
Anonym

¨åhhh nej sitter fan och gråter. så jävla bra!!! <3

2012-07-01 @ 08:26:54
Felicia

SJUKT UNDERBART FANTASTISKT SUPER EXTREMT JÄTTEBRA :D
Du är verkligen as duktig på att skriva och dina kapitel är så sjukt värda att vänta på. Så jag tänker stanna oavsett hur lång tid det är mellan delarna för man vill ju inte missa något =)
KRAM <3

2012-07-01 @ 16:00:29
URL: http://directiondream.bloggplatsen.se
Linnea

OMG SJUKT BRA!
Du är sjukt duktig på att skriva, så spännande nu ju!!
Längtar efter nästaa!!! :D <3

2012-07-02 @ 16:50:01
Nattis!<3

AAAAHH! Nästa kapitelll är jag så taggat föör nät kommer den?<3 Du är jue så j*vla bra!!

2012-07-02 @ 22:42:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0