Kapitel 51. | Don't mention her name.

-Excuse me Liam but where's..

Starka armar kramade mig bakifrån och jag kände igen doften direkt. Harry. Hans lockar kittlade mig på kinden, jag fnissade till.

-Here I am, babe, viskade han intill mitt öra och kysste mig ömt på halsen.
___________________________________________________________________________________________

Louis' perspektiv
Charlotta höll upp ett underklädesset framför mig i svag, rosa färg.

-What do you think? frågade hon och blinkade mot mig.

-I love them, but take them in red color instead, svarade jag och kysste henne i pannan.

Hon tittade på mig med tusen frågor i blicken.

-You're so much sexier in red, sa jag sedan och puttade till henne i sidan och började virvla runt i butiken, höll påsarna med kläder i ett fast grepp.

Hon fnissade, mumlade ett 'okay then' och började leta efter samma underkläder fast i rött. Jag sneglade på henne mellan kläderna, granskade henne från topp till tå. Hennes långa, bruna hår som sträckte sig längs med hela ryggen och slutade precis innan rumpan. Slitna jeansshorts med en istoppad skjorta med avklippta ärmar, som ett linne. En liten,svart väska vilade på hennes vänstra axel. Snygg, underbar personlighet och dessutom kunde hon klä sig på ett sätt som fick mig knäsvag.

-Found them! utbrast hon plötsligt och väckte mig från mina tankar.

Hon höll upp dom framför sig, jag blinkade ett svar tillbaka och log brett. Vi gick mot kassan. Charlotta la upp det hon valt och började sedan rota fram sin plånbok i väskan. Jag suckade och hejdade hennes hand.

-Let me pay for you babe, sa jag och drog fram min plånbok istället.

-Lou you've paid everything for me, let me pay this time.

-You wish.

Jag ruffsade till henne i håret så att hon fick en busig frisyr. Hon tittade på mig och blåste bort en hårslinga som låg tvärs över hennes ansikte. Jag skrattade och skakade på huvudet, betalade för henne och började gå mot utgången.

-Wait, are you Louis Tomlinson? hörde jag en röst bakom mig.

Jag vände mig om och möttes av tre fnittriga tjejer. 'Probably fans' tänkte jag för mig själv och slog på mitt charmigaste léende. Charlotta gömde sig blygt bakom ryggen på mig.

-Yes I am, svarade jag efter alldeles för många sekunder.

Jag pratade några minuter med tjejerna som var väldigt lugna om man jämförde med en del andra. Väldigt fnittriga dock, men det skulle jag också ha varit om jag träffade någon som jag beundrade mycket. Till exempel Charlotta. Jag blev helt fnittrig inombords när jag såg på henne.

-This is my girlfriend by the way, sa jag plötsligt och drog fram Charlotta bakom mig. She's swedish.

Tjejerna fnyste chockat och mumlade ett hej till henne. Jag lät Charlotta gå, kände att hon blev alldeles för spänd i situationen. Jag tog några sista bilder och skrev några sista autografer och slank sedan iväg med Charlotta igen.

-I don't like when you do that.. mumlade hon och tog på sig sina solglasögon.

-When I do what?

-When you introduce me to the fans.. It feels so wierd. They want to talk to you, not me.

Jag stallde mig framför henne och slängde armarna om hennes hals, kramade om henne hårt.

-I want them to respect that I'm with you, sa jag och höll armarna om henne. That I'm your boyfriend, and that you're my girlfriend.

Jag tog tag i hennes hand igen och hon log brett mot mig. Vi gick ut ur butiken, möttes av ännu fler fans. Jag hälsade snabbt på dom och gick sedan vidare. Jag hatade att Charlotta skulle behöva stå ut med detta varje gång vi var ute tillsammans. Fans överallt, bilder och autografer. Och framför allt blev hon osäker. Det var inte likt henne.


Vi gick ut ur butiken Zara med ännu fler, tunga påsar.

-I love you babe, but these bags are damn heavy! stönade jag bakom henne.

Hon skrattade som svar tillbaka och drog några fingrar genom håret, fortsatte att gå.

-Well, I would appreciate it if I atleast got a kiss!

Hon vände sig om, gick mot mig och lyfte sig på tå och kysste mig mjukt på läpparna. Jag log mitt i kyssen och höll henne tätt intill mig.

-I can carry more bags for you now, sa jag.

Hon slank in med armen genom min och lutade huvudet mot min axel, vi fortsatte att gå. Vi kom in på ett samtalsämne som handlade om mat och jag kände genast hur magen började kurra. Sötsug. Vi hade just gått förbi Espresso House noterade jag. Jag vände tvärt om och gick rakt mot fiket.

-Where you going!? frågade Charlotta och försökte hänga med i mina raska takt.

-I'm hungry, okay?



Vi slog oss ner utomhus, ensamma vid ett bord mittemot varandra. Jag hade valt två stora vaniljmuffinsar, en chokladbakelse och en kall burk Coca Cola. Nu skulle jag väl säkert bli mätt för resten av livet. Charlotta satt framför mig och smuttade på sin fanta, framför sig hade hon en chokladbakelse. Jag högg in på den ena muffinsen och fick i mig den på några sekunder. Charlotta såg på mig med stora ögon och skakade sedan på huvudet.

-What? mumlade jag med hela munnen full av cola och smulor från muffinsen.

-I love you, svarade hon.

-I love you too sweetheart.

Jag böjde mig fram över bordet och kysste henne, jag sneglade ut över gatan mitt under kyssen. Förde blicken från person till person, tills jag till slut fäste den på två, mycket bekanta individer.



Zayn's perspektiv
Några timmar hade gått, jag och Niall hade träffat på mycket fans som jag tackade Gud för. Mina tankar på Gabriella var som bortblåsta och jag kände mig som en helt ny person. Niall och jag skämtade som vanligt medan vi gick och skrattade så hårt att magen värkte. Jag svingade runt påsarna och råkade smälla till Niall rakt i bakhuvudet, vilket gjorde att vi skrattade ännu hårdare.

-Niall! Zayn! ropade plötsligt en röst som jag kände igen.

Vi stannade upp och såg oss omkring, hittade ingen som vi kände igen. Vi ryckte på axlarna och fortsatte.

-Over here! ropade rösten igen.

Vi stannade ännu en gång, Niall skakade på huvudet och fortsatte gå.

-Probably paparazzis.. mumlade han.

-No Niall, over there! Look!

Jag pekade mot ett litet bord utanför Espresso House som Louis och Charlotta satt vid. Niall skrattade högt och vi började gå mot dom.

-Are you blind or something?! utbrast Louis när vi närmade oss.

-You need to grow so we can see you better brotha! sa Niall.

Nu skrattade alla fyra, vi slog oss ner på varsin stol bredvid turturduvorna.

-So you're out shopping just like us? frågade Charlotta och placerade solglasögonen på huvudet.

-What does it look like? svarade jag och insåg snart hur spydigt jag hade fått det att låta.

Skratten upphörde. Louis tittade strängt på mig.

-Sorry, I didn't mean to be cheeky, sa jag sedan och klappade till Charlotta på axeln.

Jag sneglade på Louis igen. Hans blick var genast mycket mjukare och samtalet flöt på.

-I wonder what Gabriella and Liam are doing right now.. sa Charlotta plötsligt och borstade bort några smulor som ramlat ner i knät på henne.

Jag stelnade till direkt i hela kroppen. Nej. Inte det namnet. Inte hon som precis försvunnit ut ur mina tankar. Jag hade väl kommit över henne, hon hade ju trots allt Liam. Jag kunde ändå inte få henne. Eller kunde jag det? Nej Zayn, det kan du inte. Jag tryckte tillbaka tårarna som envisats med att pressas ut i ögonvrån. Såhär kunde det inte fortsätta. Jag kunde inte trycka tillbaka tårar varje gång jag hörde namnet 'Gabriella'. Niall, Lou och Charlotta fortsatte att prata som ingenting runt omkring mig. Jag lyssnade inte. Tänkte på henne. På Gabriella. Fan också.

 

_______________________________________________________________________________________
SPÄNNANDE!? Zayn's olyckliga kärleksdrama fortsätter.. Kommer han någonsin att kunna komma över detta?

Förlåt för att det har dröjt med ett nytt kapitel, tiden räcker inte alltid till. Men här har ni ett kapitel iallafall! Nästa kommer förmodligen på torsdag då jag är klar med mina prov och alla möjliga läxor. Kommentarer uppskattas like always♥


Kommentarer
Fanny

Kan du inte snälla försöka uppdatera varje dag? <3

2012-05-21 @ 19:00:20
Ellen

Hejsan! Jätte bra blogg , hittade inte den förens idag så har bara hunnit läsa fram tills kapitel 11. Men jag har ett litet problem.. kan inte få fram kapitel 12-33. Hur ska jag göra? vill ju hänga med , hehe;) <3

2012-05-21 @ 21:00:42
Jossan

åååh superduperbra!

du skriver så sjukt bra verkligen, eftersom att du har mycket läxor och inte hinner uppdatera så ofta(vilket inte gör någonting, fortsätt i din takt) gör att man längtar super mycket till nästa kapitel och då blir det mer spänning!

Fortsätt så bruden, du är grym! :D<3

2012-05-21 @ 21:32:15
URL: http://thismoments.blogg.se/
Julia Enström

Såååååå värt att vänta på! Du beskriver så sjukt bra. Får verkligen upp en bild i huvudet,,, eller en film som rullar :D grymt Sanna! <3 ingen press! Skriv när du känner för. Jag kommer ALLTID kolla efter nya kapittel oavsett hur lång tid det tar :D

2012-05-22 @ 23:09:19
Estelle

wow fan va bra ! <3 men när ska du uppdatera ny? hoppas snart ! fortsätt skriva snälla ! <33333

2012-05-27 @ 11:05:25
Mrs.Styles

Asså omg va bra !!! men det känns som ni bara uppdaterar på andra noveller nt på denna novell <3 aja skiiiiiit bra jobb forsätt skriva snälla jag behöver det <3 hahah <33333

2012-05-27 @ 11:08:08
Felicia

Sjukt bra :D <3

Håller verkligen med Jossan och Julia E att dina kapitel är sjukt värda att vänta på för du är as grym x) <3

2012-05-27 @ 12:06:14
URL: http://directiondream.bloggplatsen.se
Sandra M.

Bra! :)

2012-05-27 @ 16:56:49
URL: http://sandwichens.blogg.se/
WICKED SYRIANSK GIRL

Jättebra skrivet!

2012-05-27 @ 20:16:37
URL: http://brunettebellac.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0