Kapitel 54. | I've got a hangover.

Hon såg genast mycket nöjdare ut, tog för sig av maten igen och såg helt bekymmerlös ut. Hur länge skulle jag egentligen få behöva dölja det här för henne? Jag visste inte vad som var mest fel. Att berätta för henne om Zayn's känslor, eller att fortsätta dölja det. Det bästa var att jag skulle försöka strunta i det istället. Zayn däremot behövde glömma henne, inte imorgon, inte nästa vecka, utan nu. Direkt.
______________________________________________________________________________________________

Gabriella's perspektiv
Jag slängde i mig frukosten, eller ja frukost och frukost..Jag hade aldrig haft Mc Donalds som "frukost" förut. Jag sneglade försiktigt på Liam i smyg som då och då försökte gnugga bort påsarna under ögonen utan resultat, håret var alldeles morgonruffsigt. Jag ville bara slänga armarna om honom, trycka hans läppar mot mina och göra om allting som vi gjort igårkväll en gång till. Mitt livs bästa stund. Jag kunde fortfarande höra hans djupa och snabba andetag inuti mitt huvud, hur han sakta hade smekt försiktigt med händerna över min kropp.

-I look funny while I eat, don't I? frågade han plötsligt.


-What? No you dont, svarade jag alldeles för fort.


Jag insåg snart att jag verkligen hade svarat för fort och tänkte kvickt på vad jag skulle tillägga innan han trodde att jag hade mer än en skruv lös.


-I just love how you look when you're tired. You look so cute, sa jag sedan och log stort, förde in en pommes i munnen.


Han skrattade på ett sätt som bara han kunde, Liam Payne. Min pojkvän. Han mumlade ett 'you too' och kysste mig sedan mjukt på kinden.
Jag hade slingrat mig undan någorlunda bra, och jag pustade ut högt inombords för det. Tack gode Gud för att jag ibland kunde vara kvicktänkt.

Vi åt upp maten och slängde oss sedan ner under täcket igen, mätta och belåtna. Det hade börjat dugga utanför så regnet smattrade mot tält taket. Kylan sipprade in genom det lilla hålet vid dragkedjan, sanden var alldeles mörk utanför pågrund av regnet. Liam kravlade sig närmare mig, lade en arm under mitt huvud och en över min mage, drog mig ännu närmare intill. Jag vilade huvudet på hans bröst, kände hur hans hjärta bankade hårt innanför hans bröstkorg. Jag suckade lyckligt och njöt över hur underbart varm han var. Det kändes exakt som när man står och tar en varm dusch och sedan, helt plötsligt skiftar över till kallt istället. Känslan var den samma just nu när jag låg här med självaste Liam Payne som snart hade varit min pojkvän i tre veckor. Hans varma kropp mot min som så småningom var i samma temperatur. Såhär ville jag ha det föralltid. Jag i Liam's famn med hans starka armar runt omkring mig.
Åh vad jag älskade honom. Skulle alltid göra det oavsett vad som skulle hända i framtiden. Var det ens lagligt att tycka om någon såhär förbaskat mycket? Inte för att jag brydde mig, inga lagar kunde någonsin hindra mig ifrån att stanna hos Liam. Han var min. Min.


Vilma's perspektiv
Någonstans runt omkring mig ropade en röst att frukosten var klar. Eller var det en fråga om vad jag ville ha för frukost? Min mamma var inte den personen som gav mig frukost på morgonen precis, det brukade jag oftast fixa själv. Då slog det mig att jag fortfarande var hos Harry. Jag öppnade ögonen trött, insåg att jag låg på hans soffa i bara underkläder med en tunn filt virad runt min kropp. Det var stökigt runt omkring,flaskor överallt. Huvudvärken bankade hårt i skallen på mig.

-Sweetheart, what do you want for breakfast? ropade Harry från köket.


-Aspirin and a glass of water... mumlade jag och vred på mig.


Harry skrattade ljudligt från köket, jag kunde inte låta bli att le för mig själv. Vad hände egentligen igår? Jag mindes inte så mycket förutom att jag gjort mig iordning för kvällen inne på Harry's badrum, hög musik spelades runt omkring mig och bekanta röster hördes utifrån. Charlotta's röst, Niall's röst.. Hade vi haft fest?
Steg hördes och kom allt närmare. Plötsligt låg en tallrik med två smörgåsar
 på min mage och ett glas med vatten stalldes ner på bordet bredvid och en huvudvärkstablett lades bredvid. Harry slog sig ner vid mitt huvud och strök handen över min kind. Jag svalde tabletten med en klunk vatten och tog sedan ett stort bett av den ena smörgåsen.


-We had a party yesterday, sa Harry tyst. Charlotta, Lou, Zayn, Niall and two other girls were here. Don't you remember that?


Två andra tjejer?
Jag skakade långsamt på huvudet och såg rakt in i hans klarvakna, gröna ögon som borrade sig in i mina, fick mig att rysa i hela kroppen.
Han böjde sig ner, placerade munnen nära mitt vänstra öra.


-Don't you remember our wild night together either? viskade han med en hes röst, blinkade sedan mot mig och log det flirtiga léendet.


-You're so cheeky Harry, svarade jag bara och letade i minnet efter våran "vilda" natt tillsammans.


Han reste sig upp och gick ut mot köket igen i sina svarta boxershorts. Det värkte till i låren, träningsvärk konstaterade jag. Men från vad?
Harry kanske inte skojade ändå.. Jag log ett busigt léende för mig själv och tog ännu en tugga av smörgåsen. Harry hade en viktig uppgift framför sig just nu. Han skulle tala om allt som hade hänt kvällen innan. Vilka de två tjejerna var, hur mycket jag hade hällt i mig, och speciellt om vad han och jag hade gjort. Jag såg verkligen fram emot att se hur han skulle tackla den situationen. Harry var inte den bästa på att prata om sånna saker, han var däremot bättre på att genomföra dom.
 
__________________________________________________________________________________________
Hangover Vilma..?
Hade verkligen roligt när jag skrev detta kapitlet! Ännu en ny idé ploppade upp i huvudet på mig och jaa.. Om jag ska vara ärlig så kan detta bli mycket spännande i framtiden! Kapitlet blev inte så långt, jag beklagar men slängde bara ihop någonting enkelt nu.. Lovar att gottgöra er för det! Tiden rann liksom iväg idag..
Vilka var dom två tjejerna tror ni..? Och kommer Liam och Gabriella ALLTID vara såhär underbart söta tillsammans?
STAY TUNED!♥


Kommentarer
Julia E

Ahhhhh!!! Spännande!!!!! Längtar tills nästa kapitel! Skit bra Sanna!! Åååå va bra!! <3

2012-06-11 @ 22:42:09
Felicia

YEY :-D

Ännu ett sjukt fantastiskt as grymt kapitel :-D älskar det verkligen x) du är så obeskrivligt bra på att skriva :-D <3

2012-06-11 @ 22:56:29
URL: http://directiondream.bloggplatsen.se
Lova

AWESOME! Oh my carrots, du skriver så otroligt bra Sanna! :D ❤

2012-06-11 @ 23:59:44
URL: http://lovamaria.blogg.se/
Ilma

Sjukt bra som vanligt dåra.. ahaha love it! <3

2012-06-12 @ 00:02:42
O.M

Du beskriver sååå bra ju!

skit bra kapitel :)

2012-06-13 @ 16:17:34
fanny

Vill verkligen inte stressa dig elr liknande men när ska du skriva ett nytt kapitel? ^^<3

2012-06-19 @ 02:53:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0