Kapitel 55. | Love is in the air.

Harry kanske inte skojade ändå.. Jag log ett busigt léende för mig själv och tog ännu en tugga av smörgåsen. Harry hade en viktig uppgift framför sig just nu. Han skulle tala om allt som hade hänt kvällen innan. Vilka de två tjejerna var, hur mycket jag hade hällt i mig, och speciellt om vad han och jag hade gjort. Jag såg verkligen fram emot att se hur han skulle tackla den situationen. Harry var inte den bästa på att prata om sånna saker, han var däremot bättre på att genomföra dom.
___________________________________________________________________________________________

Vilma's perspektiv
Huvudvärken hade långsamt börjat försvinna och jag kunde tänka mer klart. Jag reste mig upp ur soffan och började plocka upp lite tomma flaskor och burkar som låg överallt och gick sedan ut till köket och lade ner allting på köksbänken. Harry såg underligt på mig och lade en hand på min axel som fyllde hela min kropp med värme. Hans närvaro gjorde mig fortfarande helt pirrig i hela kroppen.


-Let me take care of that, sa han och drog mig intill sig i en varm kram.


Han sniffade försiktigt på mitt hår och pustade sedan ut och log ett snett léende mot mig,kysste mig i pannan och började fixa med disken igen.



-You should take a shower babe, sa han.



Jag nickade och gick lydigt in på toaletten, låste om mig och drog av mig de smutsiga underkläderna. Jag luktade försiktigt på mitt hår och förstod varför Harry sett så besvärad ut när han gjort likadant. Det var en blandad doft av sprit och Harry's väldoftande soffa som jag tydligen hade sovit på hela natten.


-Inte någon bra kombination.. sa jag tyst för mig själv.


Jag släpade fötterna in i duschen och lät vattnet strila sakta ner över min kropp samtidigt som jag löddrade in mig i massor av schampo och en kräm med doft av avocado. Jag skruvade upp värmen ytterligar,kände hur det varma vattnet brände min hud och det ganska stora badrummet blev värmefyllt. Efter att det hade gått ungefär 20 minuter bestämde jag mig för att min duschtid var slut för idag. Jag skruvade av duschen, drog duschdrapperiet åt sidan och insåg snart hur varmt jag verkligen duschat. Det ångade om min kropp och hela badrummet var alldeles dimmigt. Jag virade en handduk runt omkring min kropp och gick fram till spegeln och strök bort imman med handflatan. Jag konstaterade att jag genast såg mycket piggare ut, ögonen var klarvakna och kinderna rosiga. Jag grabbade tag om Harry's rakhyvel som låg på handfatet och började dra den sakta över mitt vänstra ben. Jag antog att det inte gjorde någonting om jag lånade den en enstaka gång.
När jag var klar jag lade jag mig ifrån den igen på samma ställe, låste upp badrumsdörren och klev ut. Mina ögon spärrades fort upp, kunde inte riktigt tro på det jag såg. På 20 minuter hade Harry städat hela lägenheten. Ingen disk låg på diskon, inga flaskor eller burkar någonstans, allt var bäddat och golven var dammsugade.



-What do you think?! ropade Harry från sovrummet.


-It looks really fresh Haz! ropade jag tillbaka.



Jag gick in på sovrummet och möttes av en mycket sliten, och till min stora förvåning, en naken Harry. Jag vände mig om fort som tusan och lutade pannan mot dörrkarmen.



-Tell me when I can turn around again, sa jag och skrattade högt.


-Now, sa han sedan och jag vände mig om igen.



Hans ögon var lite röda och håret var ruffsigare än någonsin. Han log stort mot mig, bytte sedan ut léendet mot en gäspning och slängde sig på rygg på den nybäddade sängen. Han placerade armarna bakom huvudet som stöd och pustade ut, gjorde en gest till mig att jag skulle komma.
Jag log som ett svar tillbaka och kravlade mig upp på sängen och satte mig gränsle över honom, kysste honom rätt på munnen och började sedan försöka trassla ut hans toviga lockar. Han placerade sina händer straxt ovanför min rumpa, plötsligt slog en doft av svett och än en gång sprit mot mig.



-You should take a shower as well Harry, sa jag och smekte med händerna över hans muskulösa mage.


-Yeah I know, svarade han trött med slutna ögon.


-I have to call my mum.. sa jag efter några sekunder och gled sakta av honom och gick ut mot vardagsrummet.


-Why?


-I don't have any clothes here, svarade jag och grabbade tag i min mobil som Harry lagt på köksbänken.


-Yes you have! ropade han.



Jag stannade tvärt upp och väntade på att han skulle säga någonting mer. Jag visste mycket väl att jag inte hade några kläder här, jag hade inte tagit med mig några igår när jag kom. Eller hade vi varit hemma hos mig igår på fyllan också?



-Your mum was here when you were showering, she left a bag full with clothes and stuff, fortsatte han sedan.



Jag skakade på huvudet och log glatt, min mamma visste verkligen när jag behövde henne. Hon kände mig alldeles för väl. Jag gick in på sovrummet igen och möttes av Harry i dörrkarmen med en handduk runt hans hals. Han gav mig en mjuk kyss i pannan och talade om att han skulle gå in och ta en dusch han också.
En stor, svart väska låg på "min" sida av sängen och precis som Harry sagt var den full med kläder, hon hade även packat ner en tandborste så jag antar att hon trodde att jag skulle vara hemifrån ett tag. Jag öppnade sidofacket och fick syn på ett vitt kuvert, inget var skrivet på det. Jag öppnade det omsorgsfullt och plockade sedan upp 1200 kronor och ett brev. Jag tryckte ner pengarna i kuvertet igen och började sedan läsa.



'Hej gumman.
Som du ser har jag packat ner väldigt mycket åt dig här och anledningen till det får du snart veta. Du stod i duschen när jag kom så jag passade på att skriva ner ett brev lite slarvigt till dig. Måste passa på att säga att du verkligen skaffat dig en stilig pojkvän, fast det kanske jag redan har sagt. Du måste ringa och tala om för mig hur då mår sedan, det är rätt stökigt här så jag antar att ni haft någon slags fest. Harry städar för fullt här just nu.
Men anledningen till att jag skriver det här är att jag vill att du håller dig hemifrån i några dagar.. Eller det bestämmer du ju själv men din gamla pojkvän Jonathan var här och sökte dig tillsammans med någon annan tjej igår precis efter att du hade åkt iväg. Jag sa att du var iväg med ett par kompisar till Malmö i en vecka för shopping och annat skoj. Jag tyckte att de verkade lite underliga så jag ville inte riktigt säga sanningen. Och jag vill absolut inte att du råkar ut för trubbel, du vet att du kan tala om för mig om det är någonting viktigt som jag behöver veta.
Ta hand om dig och ha så kul med Harry och dom andra så ses vi snart igen! Hör gärna av dig. Puss / Mamma.'



Jonathan och en annan tjej..? Jag fnyste tyst för mig själv och stoppade sedan ner brevet slarvigt i väskan och började klä på mig. Varför skulle Jonathan vilja prata med mig för, och varför med en annan tjej? Jag bestämde mig direkt för att strunta i vad mamma skrivit, hon kunde vara lite överkänslig när det kom till mina vänner som hon inte kände så bra. Hon hade nog bara överreagerat, stackars mamma. Inte hade hon varit tvungen att ljuga heller, tänk om Jonathan skulle få syn på mig nu här i Stockholm. Vad skulle han tro om min mamma då? Men jag kunde inte vara arg på henne för att hon ville skydda mig, självklart inte.

Jag krånglade till slut på mig en ljusblå, ganska kort klänning, tog en skvätt av min Britney Spears parfym och slängde mig sedan på sängen igen och drog in den nya doften av mig själv som inte var så främmande. Schampo, nytvättade kläder och parfym. Jag var inte tjejen som luktade unket och hade fettigt hår precis.
Plötsligt kom Harry lunkandes in på rummet med handduken slarvigt knuten runt höfterna, vattnet droppade från hans hår. Jag stirrade på honom när han rotade runt i byrån, försökte hitta någonting snyggt och någorlunda svalt en mulen men varm dag som denna. Han vände sig om och möttes av mina stirrande ögon. Han log snett och kastade sig ner bredvid mig, slöt sina ögon och lade en arm om mig. Plötsligt började regnet smattra mot fönstret, jag suckade besvärat och såg ner på min klänning som verkligen skulle bli för kall att bära nu, folk skulle stirra på mig som om jag inte var riktigt klok om jag gick ut iklädd i detta.



-I think we have to stay inside and cuddle today, what do you think of that idea? frågade han och tittade på mig med glada ögon.



Jag blev genast gladare när jag insåg att jag låg här tillsammans med Harry Styles. Léendet smög sig fram på mina läppar när han frågade om jag ville stanna inne och bara mysa tillsammans med honom resten av dagen.



-Sounds nice, svarade jag och kysste honom rakt på munnen.



Han log mitt under kyssen, reste sig sedan kvickt upp och drog ner persiennerna. Han stängde sedan igen sovrumsdörren och släckte lampan.



-Shut the door... började jag tyst sjunga för att se hur han reagerade.


-Turn the light off.. fortsatte han och skrattade sedan.


Vi kröp ner under täcket, han drog mig närmare intill honom och placerade sina starka armar runt mig, kysste mig sedan i pannan och fortsatte:



-I wanna be with you, I wanna feel your love, I wanna lay beside you..



Jag gosade in mig ännu mer i hans armar och kysste honom mjukt på halsen, log stort. Min favoritlåt. Han fortsatte att sjunga och vaggade mig sakta i hans famn.



-You know I'll be your life, your voice. Your reason to be, my life, my heart is breathing for this..

 
___________________________________________________________________________________________
Åååh så mycket kärlek. Så vackert ♥
Men vad är Jonathan ute efter den här gången tror ni? Och vem är tjejen han har släpat med sig..?
Kommentera massvis nu, ni är så duktiga på det! Blev väldigt nöjd med detta, ganska långa, kapitel. Hoppas ni är nöjda också!♥


Kommentarer
Linnea

Jätta bra Sanna! Jag älskar verkligen din novell jag har följt den ända sen du startade och den blir bara bättre och bättre! Puzzar och kramizar ♥

2012-06-19 @ 19:29:16
URL: http://mydreamcametrue.blogg.se/
babbi

jätte bra kapitel skiiiiiiiiit nöjd men vrf uptaderar ni nt varje dag ? <3 puss puss ;*

2012-06-19 @ 21:02:14
Lova

Som vanligt, SÅ JÄKLA BRAAA! Haha x3 ❤

2012-06-19 @ 21:09:34
URL: http://lovamaria.blogg.se/
Ja du

SÅ sjukt bra älskar din novell ! :D

Har verkligen väntat på ett nytt kapittel

2012-06-19 @ 21:57:33
Ellen

Shiiit började nästan gråta där på slutet, såååå himla fiint! Skulle göra vad som helst för att det skulle hända mig!! <33

2012-06-19 @ 22:23:25
URL: http://elllllenss.blogg.se/
Mathilda

Omfg.. Skit bra!!! <3

2012-06-19 @ 22:30:26
Julia E

I just love, love!! Du skriver BÄST!!! <3

2012-06-19 @ 23:32:29
gabbe (tjej)

OMG! så sjukt bra! Älskar det! Har gått in varje dag och kollat om du har uppdaterat! blev så sjukt glad när jag såg att du hade gjort de! Hoppas nästa kommer snart ;) <3

2012-06-20 @ 01:02:30
fanny

Uppdatera :D <33 skitbra !

2012-06-24 @ 01:24:04
Anonym

Hej. jätte bra kapitel. ni som säger att hon ska uppdatera oftare och så. ta er där solen inte lyser, jag blir seriöst arg. hon har ett liv också hon kanske inte vill sitta inne hela dagarna och skriva långa kapitel , va glad att hon updaterar nån gån i veckan. Sanna jag älskar din novell, visst du kanske inte har tid att uppdatera varje dag , jag förstår varför. hoppas att alla slutar säga att du ska uppdatera oftare. du skriver när du vill har tid lust och ork. och tack ännu en gång för att jag fick vara med! <3

2012-06-25 @ 13:46:49
vilma (:

Hej. jätte bra kapitel. ni som säger att hon ska uppdatera oftare och så. ta er där solen inte lyser, jag blir seriöst arg. hon har ett liv också hon kanske inte vill sitta inne hela dagarna och skriva långa kapitel , va glad att hon updaterar nån gån i veckan. Sanna jag älskar din novell, visst du kanske inte har tid att uppdatera varje dag , jag förstår varför. hoppas att alla slutar säga att du ska uppdatera oftare. du skriver när du vill har tid lust och ork. och tack ännu en gång för att jag fick vara med! <3

2012-06-25 @ 13:51:37
URL: http://vilmaalderbrant.blogg.se/
ida

Nytt kapitel snälla? :D <3

2012-06-25 @ 15:43:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0