Kapitel 35. | Som en dröm.

Hon skruvade fotöljen mot håll, hennes blick var allvarlig. Kall. En orolig känsla började sakta växa sig fram i magen på mig. Det här kändes inte bra. Inte bra alls.
_______________________________________________________________________________
Vilma's perspektiv
Jag kunde inte titta henne i ögonen, stirrade bara ner i marken med en tom blick. Hade jag kanske börjat ett bråk nu? Eller hade jag fört oss samman helt igen? Tusen tankar for igenom mitt huvud på bara några sekunder. Jag försökte flera gånger att börja förklara, men fick inte fram ett ljud.
-Jo, alltså...
Hon tittade nervöst på mig, väntade väl på att få höra vad det var jag hade att säga. Hennes ögon tittade djupt in i mina, gjorde så att jag backade tillbaka. Förlorade allt mod.
-Jo alltså jag undrade bara hur det känns mellan dig och Liam, är allt bra? sa jag sedan.
Jag fegade ur, som vanligt. Typiskt mig att styra bort ifrån det jag egentligen ville prata om. Fan Vilma. Skärp dig. Gabriella var lättad iallafall. Hon sjönk djupt ner i sängen igen.
-Jo allt är toppen, svarade hon sedan. Kunde inte önskat mig en bättre pojkvän.
Jag nickade förstående, men egentligen förstod jag inte alls. Jag var självklart glad för vår skull, vi hade hittat våra dröm pojkvänner. Men vårt dröm förhållande till varandra försvann mitt framför ögonen på mig bit för bit. Jag var tvungen att göra någonting, men kanske inte idag.
-Hur känns det mellan dig och Harry då? frågade hon sedan och började tvinna en hårslinga runt fingret.
-Bäst, har aldrig känt såhär för någon förut.
-Håller med dig, det är så sjukt. Som en dröm på något sätt.
-Jaa, precis.
Som en dröm. Det passade in perfekt. Allt var en dröm, och jag skulle inte förstöra den. Inte ikväll, snacket med Gabbi kunde vänta.
-Vill du ha någonting att äta? frågade jag henne och sträckte på mig.
-Ja tack, jag är utsvulten! svarade hon och klappade sig på magen.
Vi gick ner till köket. Plockade fram lite bröd, pålägg och juice. Gabriella var flingsorten så hon bestämde sig för att ta det också.
-Vill du också ha? frågade hon och höll två,djupa skålar i händerna.
Jag skakade på huvudet, hon ställde in den ena skålen igen. Vi gjorde iordning det vi skulle ha och gick upp till tv rummet på vår övervåning igen och slängde oss i den stora soffan.
-Åh, snälla kan vi inte titta på Dear John!? utbrast Gabriella.
Hon pekade på dvd-fodralet.
-Varför inte? svarade jag och log trött mot henne.
-Tack du är bäst Vilma, älskar dig!
-Älskar dig med!
Jag gäspade stort medan hon satt och mixtrade med dvd:n, fick till slut igång filmen. Hon la sig raklång ner i soffan igen och började äta sina Coco Pops och dricka den nu halvbruna mjölken. Jag tittade på henne en stund, kom sedan på mig själv med att stirra. Det var någonting som jag var oslagbar i, att stirra. Jag vände blicken mot tv:n som nu visade en snygg kille hoppa från en bro ner i vattnet, hämtade en väska. Deras kärlek i Dear John kom så plötsligt, ingen hade förväntat sig det. Så var det väl med mig och Harry också. Jag hade gått på signeringen, hoppats på att han skulle kalla mig 'babe' en endaste gång, och kallade han mig det dagligen. Min bästis och jag började glida isär kändes det som. Jag suckade tyst för mig själv. Att ens ett liv kunde förändras såhär på ett litet ögonblick förstod jag mig inte på.
  

Harry's perspektiv
Jag och Liam satt i bilen påväg till hotellet. Gladare än någonsin. Jag hade mina 4 bästa vänner, ett underbart jobb, de bästa fansen, min underbart stöttande familj och nu den bästa flickvännen. Vad mer kunde man önska sig här i livet? Det verkade som att alla pusselbitarna föll på plats till slut. Jag hade varit så rädd för att inte hitta någon som älskade mig för mig,inte Harry Styles från One Direction. Det var så svårt att hitta den rätta med fans springandes i hälarna hela tiden. Nu dejtade jag henne, hon som älskade mig för den jag var. Liam och Louis dejtade också fans, precis som jag, och de tyckte inte att det var något fel med det alls.
-I had a really great time today, sa Liam och öppnade bildörren.
Bilen hade tydligen stannat, hade inte märkt någonting.
-Yeah me too, svarade jag och steg ut på samma sida som Liam.
Vi gick över gatan med Paul hack i häl tillsammans med någon vän till honom. Vi drog upp dörren till hotellet och gick uppför de där tusen trappstegen till våra sviter.
-Do you want to watch a movie or something tonight? frågade Liam och letade efter nyckeln till sitt rum.
-Yes, come over when you're ready, svarade jag och tryckte ner dörrhandtaget.
-Wait, is this a date?
Jag tittade konstigt på Liam och log stort.
-Yeah, it's absolutely a date!
Jag klev in genom dörren, stängde efter mig. Jag suckade högt för mig själv och drog fingrarna genom håret, skulle vi titta på film kunde han räkna med att jag skulle somna efter tio minuter. Vi skulle upp tidigt imorgon också, ännu en signering fast på ett annat ställe. Jag längtade enormt mycket tills vi skulle få börja jobba i studion igen, saknade det lite. Att stå i studion, jobba med det man ville var en härlig känsla.
Jag gick fram till byrån, drog fram ett par gråa adidas mjukisbyxor och en ny t-shirt. Jag krånglade med knapparna på mina jeans och fick tillslut av mig dom, drog av tröjan också. Jag drog upp adidas byxorna och fumlade lite med t-shirten innan jag drog på mig den också. Jag ruffsade till håret en aning och gled runt i sviten för att få tiden att gå lite fortare. Hällde upp ett glas cola och började mumsa på en chokladkaka som jag hittat i kylskåpet. Jag gick mot mitt sovrum igen, slängde mig i sängen och knäppte igång tv:n. Jag tog ett stort bett av chokladen och zappade mellan kanalerna utan att hitta någonting intressant att titta på. Bara massvis med svenska program som jag inte förstod mig på. Då tänkte jag helt plötsligt på henne. Vilma. Jag undrade om hon sov nu, eller om hon kanske satt uppe med Gabriella och delade hennes tankar med henne. 'I wish you were here' viskade jag till mig själv och sträckte mig efter mobilen som jag lagt på nattduksbordet. Jag låste upp mobilen och började skriva in ett sms.

'Hello sweetheart. What are you and Gabbi doing? I wish you were here, miss you already. x'

Jag letade upp Vilma's nummer och klickade på 'send'. Det ringde på hotelldörren, antagligen var det Liam som kom. Jag reste mig upp och började gå mot dörren, det plingade till i fickan.

'Hi Haz. We're just chillin, watching the movie Dear John. What about you? I miss you too, so much it hurts. x'

Haz. Jag log för mig själv. Jag gillade det smeknamnet, det var så speciellt. Dessutom var det Vilma som varit den första att kalla mig det, vilket gjorde saken ännu lite bättre. Jag svarade fort, så att hon inte skulle tro att jag hade somnat eller någonting.

'Sounds great. Liam is on his way to my place, we're going to watch a movie too. I need you here with me babe.'

Jag öppnade dörren med blicken i golvet, såg minst 6 par fötter. Jag lät blicken drivas uppåt och möttes inte bara utav Liam's ansikte. Louis, Niall och Zayn stod också där i sina slappa kläder.
-They wanted to watch a movie too... It's that okay? frågade Liam och tittade nervöst på mig.
-Of course it is lads, welcome to my place!
Jag höll upp dörren för dom, de sprang in och höll nästan på att välta omkull mig. Jag gick lugnt efter, drog upp mobilen för att titta om jag hade fått något sms. Det hade jag.

'I'm with you all the time.'

Hon hade rätt. Även om hon inte var här, även om hennes kropp inte var tätt intill mig i en varm kram, så var hon här med mig. Hela tiden, i mina tankar. Jag blev varm i hela kroppen och blev fylld med energi, kände mig plötsligt piggare. Jag såg fram emot en kväll med killarna, det behövdes. Jag kände på mig att detta skulle bli en bra kväll. En bra kväll med mina bästa vänner på en sen lördags kväll, perfekt.
  
______________________________________________________________________________-
Romantik och fortfarande drama mellan Gabriella och Vilma.. Hur ska Vilma fixa detta tror ni?
Första gången på ett tag som jag blev riktigt nöjd med ett helt kapitel faktiskt, är stolt över mig själv haha. Ska nog börja ligga i sängen och skriva kapitlen, mycket bekvämare + jag tänker bättre då! Inspirerande kommentarer uppskattas som alltid♥



Kommentarer
Lova

älskar kapitlet! Hej sjukt va bra det var! :D <3

2012-04-03 @ 21:45:18
URL: http://neverforgethername.blogg.se/
Anonym

Du ska vara stolt, sjukt bra!!!

2012-04-03 @ 22:54:30
Anonym

Mer mer mer :D

2012-04-04 @ 23:06:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0