Kapitel 43. | I need to talk to YOU.

Jag lutade mig tillbaka i stolen och slöt ögonen. Njöt av solens strålar, plågades av mina tankar. Hur skulle jag någonsin kunna komma ut ur det här? Det var mycket som stod på spel, och jag ville inte förlora någonting. Aldrig.
__________________________________________________________________________
Harry's perspektiv

-Get up now Harry!
Mitt täcke slets bort och det blev kallt där jag låg med bara kalsonger. Jag slet till mig täcket igen och virade in mig i det.
-I'm serious.
Jag kisade försiktigt med ögonen för att kunna se vad som hände runt omkring. Paul stirrade på mig med armarna i kors, han såg strängare ut än vanligt. Jag reste mig upp med täcket virat om mig och började dra fötterna ut ur rummet. Jag svor tyst för mig själv när jag passerade Paul som nu hade ändrat ansiktsuttryck från strängt till nöjt.
-Are you never tired or what? mumlade jag och gick mot badrummet.
Jag hörde hur Paul fnyste bakom mig och gick efter, jag kunde känna i hela kroppen hur han log för sig själv. Han visste att jag inte var en morgon människa, men det hade han fått handskas med så länge nu så han visste väl vilka knep han skulle använda för att få upp mig ur sängen. Jag började piggna till och låste efter mig på toaletten, släppte täcket som föll ihop på golvet i en hög. Jag granskade mig själv i spegeln. Ögonen var tröttna och håret var lite tovig.. Jag drog fingrarna genom det för att reda ut de värsta tovorna och skakade sedan på håret, ruffsade till det lite. Det hade inte gått så bra som jag trodde, bestämde mig för att ställa mig i duschen istället. Jag krånglade av mig mina Calvin Klein kalsonger och drog för duschdrapperiet, skruvade på kranen. Jag lät det heta vattnet rinna ner över min kropp, tog lite schampo och skrubbade runt det i håret. Jag kände hur min pigga sida sakta kom krypandes inuti mig och jag kände mig som en helt annan människa efter den varma duschen, sprutade ner mig själv med min favoritparfym, Blue de Chanel. Granskade mig i spegeln igen, var äntligen nöjd med mig själv. Vattnet droppade från mitt hår och jag hade handduken slarvigt virad runt mina höfter, kroppen var blank efter vattnet. Jag gick ut från det ångfyllda badrummet med täcket över armen och såg ut över köket som låg alldeles framför mig, såg att det låg en lapp på köksbänken. Jag gick nyfiket fram och läste det.

'Hello there shower boy. Come over to my room before we're going to the studio? Need to talk to someone. I need to talk to you. /Zayn'

Jag la ifrån mig lappen och gick vidare in mot mitt rum, slängde täcket i sängen igen och började leta fram någonting som jag kunde ha på mig. Vädret var strålande vackert ute så jag kunde inte ha någonting alldeles för varmt, vi skulle jobba inomhus i studion idag också så det kanske var bäst att välja någonting svalt. Jag tog fram en vit t-shirt och ett par kortare, beiga chinos. Jag skakade håret någorlunda torrt och tog på mig mitt halsband. Jag skulle precis lämna rummet när jag såg min mobil ligga på nattduksbordet. Den fick jag ju absolut inte glömma! Jag tryckte ner den i fickan och släckte sedan i rummet efter mig, lät sängen ligga obäddad. Jag skulle ju ändå ligga i den ikväll så vad var meningen med att bädda den egentligen? Jag drog på mig mina vita, låga converse och gick ut ur mitt rum, låste efter mig och gick bort mot rummet där Zayn bodde. Längst bort i den breda och stora korridoren. Jag struntade i att varken knacka eller ringa på, han kunde allt få bli överraskad. Jag klev in och sparkade av mig skorna, strosade runt lite i lägenheten. Hans säng var fint bäddad till skillnad från min, en tröja låg slarvigt slängd på sovrumsgolvet. Badrummet luktade starkt av Zayn's parfym. Jag gick in till köket, såg Zayn sitta med huvudet vilat i handflatorna lutad mot bordet.
-Zayn? sa jag osäkert.
Han vände sig om och ögonen var rödgråtna, kinderna våta. Han såg på mig med tom blick. Jag sa ingenting, gick fort fram mot honom och kramade om honom, han gömde sitt ansikte mot min vänstra axel och grät. Jag visste inte hur jag skulle trösta honom. Om jag bara visste vad som hade hänt..

  

Charlotta's perspektiv

Jag vaknade upp i min säng. Hade gjort mig iordning för natten och gått in på mitt rum och slängt mig i sängen direkt efter att Louis hade åkt igår, somnat nästan direkt. Varför jag hade varit så himla trött visste jag inte, antar att det bara var så. Det var skönt att vakna tidigt iallafall. Jag tog tag i fjärrkontrollen och tryckte på 'on'. Tv:n gick igång med ett knastrande ljud och visade tv 4. Nyheterna hade precis börjat och helt plötsligt var jag verkligen inte sugen på att titta längre. Jag tog fram min mobil, gick in på twitter och läste lite nya tweets. Louis hade precis skrivit en ny.

'time to work in the studio today with the guys, gonna be fun!! miss my baby :( love u charlotta see u soon. xx'

Jag log för mig själv och svarade.

'Miss you too my favourite. Thank you for yesterday, you're the best. Love you! x'

Jag stängde ner twitter och lutade mig tillbaka i sängen, drog täcket lite längre upp och koncentrerade mig på tv:n som nu visade något matprogram. Plötsligt vibrerade min telefon.

'Good morning my dear, saw your tweet. I had a great time yesterday, and by the way you're loved by the fans haha'

'Good morning Lou. Haha feels great to hear :)'

'I have to work now, Paul forces me to leave the phone at home... Love you, I'll call you later.'

'Hahah poor boy... love you 2.'

Jag la ifrån mig mobilen och suckade lyckligt för mig själv, tryckte ner huvudet i kudden och sträckte på mig. Jag gäspade stort och gav ifrån mig ett litet tjut. Jag såg mig omkring i rummet och såg en tröja ligga i ett hörn borta vid garderoberna. Jag kände igen den tröjan, det var Louis'. Jag reste mig kvickt upp och gick mot hörnet där den låg, plockade upp den. Jag tryckte den mot näsan och drog in doften av Louis. Jag drog av mig mitt svarta nattlinne och krånglade på mig tröjan som var alldeles för stor för mig, kröp ner i sängen igen och zappade mellan kanalerna. Fastnade på en kanal där White Chicks var igång, min favoritfilm när det kom till kategorin 'komedi'. Jag rättade till kuddarna och koncentrerade mig på filmen, skrattade högt när de gjorde någonting roligt på filmen. Det kändes ovant att skratta själv, Louis var oftast den som fick mig att skratta och framför allt den som skrattade med mig. Min andra halva. Kärlek, kärlek.. Underbara kärlek.

 
_______________________________________________________________________________________
Mycket, MYCKET drama med Zayn däruppe och underbar kärlek mellan Charlotta och Louis. Vad är det med Zayn nu då? Vad är det för någonting som tynger ner hans axlar? Hm... Spännande.
Kommentarer uppskattas som alltid♥



Kommentarer
Linneq

Jättespännande hur kan man skriva så bra Sanna,jag fattar verkligen inte! <3 Kram

2012-04-23 @ 18:55:36
URL: http://mydreamcametrue.blogg.se/
Linnea

Sorry råkade stava mitt namn fel haha! <3

2012-04-23 @ 18:56:37
URL: http://mydreamcametrue.blogg.se/
Cornelia

Bra kapitel;), zayn är väl antagligen kär i gabriella:)

2012-04-23 @ 20:12:38
Anonym

grymt bra del, men nu vill man ju veta vad som händer med Zayn :)

2012-04-23 @ 20:23:58
VILMA <3

Asså så sjukt bra , undra vad som händer med zayn ! :)

Felicia

Shit, det är helt galet att du skriver så här underbart bra :-D

Asså du kan ju inte sluta så med Zayn, man blir ju sjukt orolig för honom :-S <3

LÄNGTAR TILL NÄSTA :-D

2012-04-23 @ 21:44:52
URL: http://directiondream.bloggplatsen.se
Anonym



omg! Skit spännande kapitel var det.

När kommrr nästa kap, kan nt vänta!

vill veta vad som händer med zayn, hihi ;)

2012-04-23 @ 22:45:42
fanny

Jättebra :)

2012-04-23 @ 22:58:59
Alva

Suuuuper kul at du har med zayn!! skulle vara kul med lite naill också:)

Det var superspännande och jag kan knappt vänta tills man får veta det om zayyyn :)

2012-04-23 @ 23:17:03
Anonym

Mermermer !<3 zayn är nog kär i nån av tjejerna ..

2012-04-24 @ 21:30:46
Nor

skit bra, fortsätt!



läs och kommentera gärna min 1D blogg/novellblogg :)

2012-04-24 @ 21:31:40
URL: http://perfectdirection.blogg.se/
Lova

Love it! :D verkligen awsome kapitel, du äger Sanna! <3

2012-04-24 @ 23:00:13
URL: http://staycloseforever.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0