Kapitel 2. | I'll be here by your side.

-Liam viskade att vi skulle stanna här vid sidan om, sade jag.
-Jag vet, svarade Vilma. Harry viskade samma sak till mig.
Vi tittade på varandra med stora ögon, vad kunde detta betyda? Jag sneglade mot Harry och Liam, båda två vände blicken samtidigt, Harry gjorde ett tecken åt oss som visade att vi skulle stanna där.
Jag och Vilma skrek lite tyst och kramade varandra. Var det här en dröm? Vad höll på att hända?

______________________________________________________________________________________ 

Vilma's perspektiv
__________________
Vi stod bara där och tittade på varandra, hur länge vet jag inte. Hjärtat dunkade hårt i bröstkorgen. Harry's röst hade varit så nära mig, han doftade Gucci Guilty, jag älskade den parfymen på killar. Han hade tittat djupt in i mina ögon. Kunde man verkligen bli kär på första ögonkastet? Var det möjligt? Jag hade aldrig trott att man kunde bli det, förrän nu. Jag var fast. Han hade stulit mitt hjärta helt och hållet. Jag kände mig fånig, det var nog inte bara jag som kände så för honom.
Efter ungefär 20 minuter så var lokalen tom, alla hade fått autografer av killarna. Där stod jag och Gabbi, benen kändes som spaghetti under oss. Killarna reste sig upp och började gå mot oss. Jag höll andan, Gabbi gjorde nog detsamma. Det såg ut som att hon skulle svimma när som helst, men vi behöll lugnet. Vi fick inte flippa ur.
Vi fick varsin kram av grabbarna och vi presenterade oss. Vi stod där ett tag och pratade lugnt, konversationerna flöt på och det kändes som att vi hade känt dom i åratal. Jag mötte Harry's blick flera gånger, vågade aldrig hålla kvar den. Jag var säker på att om jag tittade in i hans ögon för länge så skulle jag drunkna.
-We want to be alone with the girls a bit, is that okay? sa Liam plötsligt och gav Zayn, Niall och Louis en menande blick.
-Oooh come on! utbrast Louis högt och tittade på Liam och Harry.
-We are serious Lou.. sa Harry samtidigt som han försökte hålla skrattet tillbaka.
Killarna började gå iväg och man hörde Zayn säga 'Vas Happenin' precis innan dörren slogs igen. Vi småskrattade alla 4 åt honom.
-Sooo .. I think you want to know why you're here? sa Harry plötsligt och tittade mig rätt in i ögonen. Mitt hjärta hoppade över ett slag.
-Yeaah..? sa jag och Gabbi i munnen på varandra.
-Me and Liam would like to invite you out on a kind of date, all four of us together. We talked to a security guard and he has booked a restaurant that we will get to have for ourselves for a few hours tonight. What do you say?
-Ofcourse we want to! utbrast jag.
Gabbi gav mig en tackande blick.
Killarna berättade vart vi skulle komma och vilken tid, sedan gav de oss varsin kram och en puss på kinden, och försvann in genom dörren som resten av gänget gick igenom.
Jag och Gabbi tittade chockat på varandra. Hände verkligen det där? Hon tog upp sin iPhone ur byxfickan.
-Jag ringer mamma. Vi måste hem och göra iordning oss! sa hon sedan.


Klockan var 6. Det började bli dags att dra oss in mot resturangen vi skulle träffa Liam och Harry på. Vi kunde inte fatta det!
Vi tog på oss våra finaste kläder och sminkade oss så fint vi kunde.
-Vilma klockan är 7 det är dags att åka nu! ropade Gabriella från soffan utanför badrummet. Jag blev klar precis i tid.
Vi gick i rask takt mot bussterminalen för att ta bussen in till centrum. Gabriellas föräldrar var inte hemma ikväll, så vi fick ta oss in till centrum själva. Det var precis så att vi hann med bussen, vi satte våra busskort mot läsaren och sedan sjönk vi ner i varsitt säte mittemot varandra. Plötsligt började vi skratta, länge och mycket.
-Detta kommer bli den bästa dagen i mitt liv! sa Gabbi och torkade bort en tår som rann ur ögonvrån på henne.
-Tack gode Gud för vattenfast mascara.
Vi skrattade igen. Jaa, tack gode Gud för vattenfast mascara!

Gabriellas perspektiv
__________________
Det tog oss 30 minuter att komma till gatan där resturangen låg. Det pirrade till i min mage. En underbar känsla som jag inte känt förut. Jag slängde med håret lite och började prata med Vilma om andra saker som fick mig att sluta vara så nervös. Ärligt talat så var jag VÄLDIGT nervös. Jag bet mig i läppen. Ryck upp dig Gabbi, du klarar det här. Var dig själv och ta vara på tiden!
Till slut såg vi resturangen. Hjärtat bultade hårt i bröstkorgen. Nu gällde det.
Dörren öppnades av dörrvakter och vi klev in i en resturang som var fylld med levande ljus och röda rosenblad. Vilma nöp tag i min arm.
-Aj! Vad gör du!? väste jag lågt åt henne.
-Jag ville bara försäkra mig om att detta inte var en dröm utan att skada mig själv.
Jag fnissade lågt åt henne.
Vi blev inledda i en stor sal med ett bord dukat för 4 personer, vitt tema. Så prydligt och vackert. Ljus överallt. Inte förrän efter vi kommit in i rummet så märkte jag att det stod två gestalter framför bordet. Klädda i kavaj. Jag sögs in i hans ögon, han log åt mig. Liam.
-You are so beautiful, sa Liam till mig och kramade om mig hårt. Jag drog in doften av honom. Doften av Liam. Doften av killen jag var förälskad i.
-Should we? sa han sedan och tittade på Vilma och Harry samtidigt som han höll handen på min rygg.
Vi satte oss ner, jag och Liam bredvid varandra med Harry och Vilma framför oss.  Vi blev serverade med en god middag. Våran första dejt och allt var redan perfekt. Eller kunde jag kalla det här för en dejt?
Samtalen flöt på bra, precis som det gjorde i morse. Allt var underbart. Tiden gick fort när vi satt där och skrattade. Då och då kysste Liam mig på kinden. Plötsligt var klockan 12, det var mörkt ute.
-It's very late.. sa Vilma plötsligt. I think we should go.
-I wish we could stay here forever, sa Harry och tittade djupt in i Vilmas ögon. Hon rodnade lite. Jag tror att Harry märkte det, han kysste henne ömt på kinden.
-We follow you out, we have a surprise for you, sa Liam och tog tag i min hand och reste sig upp.
Vi började gå mot entrén, hand i hand. Jag ville inte att den här kvällen skulle vara slut!
Vi möttes av dörrvakter som öppnade dörrarna för oss ännu en gång, när vi kom ut slogs mina ögon upp till två stora klot.
-Have you ordered a limo for us!? utbrast jag och tittade på Liam.
-All for you to come home safe and sound, viskade han i mitt öra och drog några fingrar genom mitt hår.
Vi tackade så mycket och kramade killarna hejdå. Vi satte oss i limousinen och den började långsamt rulla.
Plötsligt hör vi dörren öppnas och in kommer Harry och Liam.
-We forgot! We would like to have your phone number! sa de i mun på varandra. Vi bytte nummer alla fyra och sa sedan hejdå för andra gången. Nu var vi verkligen påväg hem. Jag och Vilma tittade bakåt tills vi inte såg dom mer. Vi slängde oss över varandra och kramades. Detta var det bästa som hänt oss,någonsin.


Liam's perspektiv
_______________
Det hade gått någon timma sedan dom åkte. Jag och Harry hade gått tillbaka till hotellet och slängt oss i sängarna. Resten av killarna ville veta allt vi gjort.
-Did you guys make out or something!?
-Did you kiss her!?
Jag och Harry bara skrattade. De var så nyfikna!
-We didn't kissed them on their mouth, sa Harry finurligt och alla killarna blev besvikna och återgick till det de höll på med innan.
Vi fortsatte att skratta, vi var trötta så vi bestämde oss för att gå till sängs båda två. Vi slänge oss i varsin säng och låg vakna en stund och pratade om kvällen. Vi hade båda två njutit av tiden vi haft med tjejerna den här kvällen. Vi tyckte om dom.
-I need to text her goodnight, sa jag till Harry och tog upp min mobil från nattduksbordet.
-Yeah, me too.

Gabriella's perspektiv
____________________
Det vibrerade till i min mobil, sms från Liam.

' Goodnight beautiful, wish you were here. xoxo Liam. '

Jag log stort för mig själv och visade det för Vilma som hoppade på mig i en stor kram. I samma sekund vibrerade det i hennes mobil med.

' Gnight gorgeous, see u soon. x Harry '

Nu log vi inte, vi skrattade av lycka. Hur kunde det bli såhär? Harry och Liam för oss själva, det hade vi aldrig trott. Vi hade lärt känna dom, jag var inte kär i han pågrund av kändisskapet längre. Jag tyckte om honom som han var. Vilma höll med mig om saken.
Jag smsade tillbaka ' Wish I were with you, talk to you later. x Gabriella '
Plötsligt började tankarna rusa i mitt huvud, hur skulle detta hålla egentligen? Vad gör vi när de åker tillbaka till London? De kommer vara i Sverige i 2 månader pågrund av att dom ska spela in några låtar från sitt album och bara ha semester, de berättade Harry och Liam för oss tidigare. Men efter det? Vad skulle hända då?
Tankarna for genom mitt huvud, till slut slog jag upp ögonen och skulle börja prata med Vilma om det. Tänkte hon likadant som mig? Jag vände mig om.
-Vil... längre hann jag inte.
Där låg hon ihopkurad i soffan med filten virad runt kroppen, hon sov.


 ____________________
Hmm.. spännande va? Hur kommer det se ut om 2 månader?
Stay tuned för kapitel 3!



Kommentarer
amanda

får rysningar i hela kroppen, sjukt spännande, kapitel tre måste komma snart! :o <3

2012-02-28 @ 21:33:42
URL: http://amandaochmichaela.blogg.se/
agnes

sssspppppääääännnnaaaannnnnnnnddddeeee, haha nej men jättebra sanna! puss

2012-02-29 @ 08:07:37
Lisa

när man väl har börjat så kan man aldrig stanna!

har missat 36 kap, så det gäller för mig att komma ifatt här ;)

2012-04-08 @ 23:12:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0