Kapitel 3. | Can you feel my heart beat?

-Liam viskade att vi skulle stanna här vid sidan om, sade jag.
-Jag vet, svarade Vilma. Harry viskade samma sak till mig.
Vi tittade på varandra med stora ögon, vad kunde detta betyda? Jag sneglade mot Harry och Liam, båda två vände blicken samtidigt, Harry gjorde ett tecken åt oss som visade att vi skulle stanna där.
Jag och Vilma skrek lite tyst och kramade varandra. Var det här en dröm? Vad höll på att hända?



Gabriella's perspektiv
___________________
Jag vaknade av att solen stickte i mina ögon, vädret var otroligt ute! Jag vred på huvudet och insåg att Vilma fortfarande sov, min lilla sjusovare. Jag var en sådan som jämt vaknade tidigt, oavsett hur sent jag somnade. Det var väldigt sällan som någon vaknade tidigare än mig.
Jag reste mig sakta upp i soffan för att inte väcka henne, gick vidare in mot köket och ryckte i kylskåpet. Bestämde mig ganska snabbt för att jag skulle göra frukost på sängen till Vilma, och självklart mig själv. Jag började bre några mackor och blandade två glas oboy. Oboy på morgonen var ett MÅSTE för mig. Började man inte dagen med oboy gick inte resten av dagen bra. Kanske var det sockerkicken som lockade mig?
Jag bar ut två tallrikar med smörgåsar och sedan gick jag tillbaka och hämtade glasen. Eftersom Vilma väckt mig på ett ganska obehagligt sätt morgonen innan beslutade jag att jag skulle hämnas på henne. Jag log ett retande léende för mig själv och sedan tog jag sats och hoppade på henne. Hon vaknade snabbt och skrattade så att hon fick hålla sig om magen. Vi åt vår frukost och tittade på tv lite. Då vibrerade det i min telefon.

Morning beautiful. What are your plans for today? x Liam

Jag försökte dölja lyckan i mitt ansikte men det gick inget vidare. Jag svarade snabbt.

Morning lovely. I don't have any plans for today. Why do u ask? xx

Jag väntade en stund utan svar. Till slut blev sekunder minuter. Det kändes som en hel evighet innan mobil displayen äntligen lös upp.

-Now you have plans, I'll pick you up at 4. Is that okay? I know where you live, I have my contacts you know, haha. x
-Of course it's okay! Can't wait. xx
-Neither do I beautiful. See u tonight. x


Dejt? Med Liam? Klockan 4? Detta kunde inte stämma. Jag läste smsen en gång till, och sedan ännu en gång. Jag fick aldrig nog av hans ord. Detta var sant. Om 7 timmar skulle han stå utanför mig. Det pirrade i hela kroppen när jag tänkte på det. Jag berättade allt för Vilma och att jag skulle träffa honom vid 4. Hon blev otroligt glad för min skull! Hon och Harry hade smsat hela kvällen igår när jag inte såg. Hon berättade allt de skrivit också. De hade bestämt att de skulle ses vid hamnen senare ikväll. Jag blev så glad för hennes skull.

Plötsligt var klockan 3 och jag började göra mig iordning, jag och Vilma hade legat och tittat på tv i vardagsrummet hela morgonen. Jag tog en dusch och njöt av att känna vattnet rinna över kroppen. När jag klev ut var hela badrummet dimmigt, jag hade duschat för varmt. Igen. Jag rakade mina ben noggrant och plockade ögonbrynen lite grann, ville se helt perfekt ut när Liam kom.
Jag rufsade till håret med handduken och fönade det på låg värme. När håret var torrt så började jag platta ner den oerhört extrema volymen, men jag ville inte ha helt platt hår så jag lät det falla naturligt. Jag smetade på lite smink, inte mycket, mindre än vanligt faktiskt.
"Gillar han mig så vill jag att han ska gilla mig för den jag är. Han ska kunna se mig utan massvis med smink i ansiktet" tänkte jag samtidigt som jag drog mascara på ögonfransarna. Idag blev jag väldigt nöjd med mig själv. Jag slängde en snabb blick på klockan utanför badrummet, kvart i 4. Nu fick jag allt skynda på lite! Jag gick raskt in mot mitt rum och började riva lite i garderoben. Jag valde en söt, ljusrosa jumpsuit som outfit idag. Till det valde jag mina svarta Jeffrey Campbell skor. Det var ju trots allt en dejt, det var tillåtet att klä upp sig lite grann iallafall.


-Jag går nu! ropade jag tydligt.
Mamma tittade ut hastigt från köket.
-Ha det så kul gumman, glad för din skull.
-Vänta Gabbi! skrek Vilma och kom rusandes ut i hallen. Hon gav mig en stor kram.
-Ha det bäst. Hoppas det går bra, lycka till, sa hon sedan.
-Detsamma till dig! sa jag och kramade henne hårt tillbaka. Jag klev ut genom dörren och vände mig sedan om. Där stod han. Nonchalant lutat mot en vit limousin. Han började gå mot mig.
-You are so beautiful, sjöng han tyst och kramade sedan om mig hårt och gav mig en kyss i pannan.
-Hello to you too sweetheart, sa jag och småskrattade. Han log tillbaka mot mig.
Han ledde mig mot limousinen och stängde dörren efter oss. Vi sjönk ner i det mjuka sätet och bilen började rulla.
-Where shall we go? sa jag och gav honom en nyfiken blick.
-You'll see, svarade han och tittade på mig.
Hans ögon tog kål på mig.
_____________________________________________________________________________

Spännande och ännu mer romantik! Kanske dags för lite drama snart?
Stay tuned! ♥



Kommentarer
AGNES

Super braa!!

2012-03-01 @ 08:23:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0