Kapitel 14. | I will always love you.

-I promise that this guy will never come near you again, sa han efter några sekunder och tittade på mig. You haven't done anything wrong.
Han stannade upp framför mig och såg mig djupt i ögonen. Sedan kysste han mig hårt och kramade om mig.
-I love you Vilma, sa han efter en stund.
-I love you too.
_______________________________________________________________________________
Gabriella's perspektiv
Vi kom ut genom entrén. Jag och Liam blev båda två överraskade av att vi såg Harry komma gåendes mot oss, han frågade om vi visste var Vilma var, jag berättade för honom att hon fortfarande var kvar däruppe. Han gick in i skolan och sedan såg vi honom inte mer, Vilma skulle bli så glad när Harry överraskade henne, det visste jag.
Jag och Liam bestämde oss för att gå hem till mig, det var ju inte så farligt långt. Vi gick där på cykelbanan och fjantade oss, han bar upp mig och svängde omkring mig i luften. Vi skrattade högt och kysstes. Jag blickade bakåt lite fort och såg att en man i 40 års åldern hängde efter oss med en stor kamera.
-Do you know who he is? sa jag och nickade med huvudet bakåt.
Han vände sig om och tittade noga.
-The pap of the week, svarade han och blinkade mot mig.
Han tog upp sin mobil och klickade fram kameran, han vände sig om och tog en bild på mannen. Liam skrattade högt och twittrade det. Jag fnissade åt honom, pap of the week... Kunde slå vad om att det var Lou som hade kommit på den idén.
Efter ett par minuter svängde vi in på min gata och man såg mitt hus några tiotal meter ifrån där vi gick.
-It's gonna be so fun to meet your parents, sa Liam och tittade på mig med förväntansfulla ögon.
-They will be surprised, svarade jag och tittade tillbaka.
-That's the point! sa han och slog ut med armarna.
Han var så söt min Liam. Vi närmade oss huset och jag gick fram till brevlådan för att titta om vi hade fått någon post. Det hade vi, ett ganska litet kuvert. 'Gabriella Kajrup' stod det på det. Till mig? Så trevligt, tänkte jag och slog igen locket på brevlådan. Jag tittade på Liam som stod otåligt utanför dörren och väntade. Jag gick fram till honom och precis när jag tog foten på första trappsteget så tryckte han ner dörrhandtaget och öppnade åt mig.
-Ladies first, sa han och höll en hand om min rygg.
Jag gick in genom dörren,slängde ifrån mig väskan och knöt av mig mina converse, Liam tog av sig sina skor han också.
-Hallå? ropade jag och plockade upp väskan från golvet.
-Ja hallå?! ropade pappa och man hörde att han reste sig upp från fåtöljen.
Han kom ut i hallen och tittade på Liam, gick sedan fram till honom.
-Hey there, sa han och skakade hand med honom.
-Hi sir, svarade Liam och skakade tillbaka.
-So you're Gabbi's boyfriend? frågade pappa.
-That's true, svarade Liam och gav mig en varm blick.
Vi gick in i vardagsrummet och slog oss ner i sofforna. Pappa ropade till mamma att hon skulle komma ut i vardagsrummet. Hon kom fort och stannade tvärt upp i ett stort léende bredvid Liam, hon presenterade sig och vi satt en stund och pratade. Liam berättade massvis om grabbarna och hur hårt de fick jobba om dagarna i studion, men att det var kul. Han berättade om fansen och hur glad han var att han träffat mig.. Det fick mig att rodna. Glad att träffa mig, han hade miljontals fans, men han såg mig och valde mig. Jag kunde inte fatta det.
-Shall we go outside? frågade jag Liam efter ett antal minuter.
-Yeah sure, svarade han och tittade.
Mina föräldrar tittade efter oss när vi gick ut på baksidan, plötsligt stannade Liam upp och hans ögon blev stora, hakan hängde ner till knäna.
-What is it? frågade jag och skrattade åt honom.
-You have a pool... svarade han och stirrade på poolen.
Sedan tittade han på mig med en ganska hård blick och ett litet léende på läpparna. Han tog tag om min midja och bar upp mig i luften och sprang mot poolen. Jag slog honom på ryggen och skrattade så kraftigt att jag hade ont i magen. Han tog ett steg rakt ut i poolen med kläderna på.
-What are you doing!? skrek jag till honom samtidigt som jag försökte simma till kanten.
Han tog tag i mina ben och drog tillbaka mig igen, jag skrek och skrattade. Han skvätte vatten på mig och jag var chanslös mot honom. Han drog av sig tröjan och simmade mot kanten, slängde upp tröjan på stenplattorna och kravlade sig sedan upp på poolkanten med benen dinglandes i vattnet. Han skvätte självklart på mig, skrattade ljudligt när jag försökte komma undan. Efter ett tag slutade han, och gjorde en gest åt mig att komma till honom. Jag simmade sakta mot honom och han lyfte upp mig. Jag vägde ingenting för honom. Han lutade sig bakåt och la sig på rygg på stenplattorna. Jag satte mig på hans magen med benen på varsin sida. Jag böjde mig fram och kysste honom, länge. Han höll fortfarande händerna på min midja.
Efter ett tag reste vi oss upp, vi hade två solstolar lite längre bort så vi slog oss ner i dom. Mamma kom ut med melon skivor åt oss. Vi låg i solen länge och bara njöt av tiden som vi var tillsammans. Liam erbjöd mig massage, inget man tackade nej till precis. Han var allt bra duktig! Hans händer drog över kroppen och det kändes tryggt. Han var så försiktig med mig.
Efter ett antal timmar ute i solen bestämde vi oss för att gå in på rummet och bara titta på film eller någonting, solen hade börjat gå ner och vi tyckte båda två att det var dags att gå in. Vi tog av oss alla våra blöta kläder och hängde upp dom. Vi gick in genom balkongdörren och in direkt på mitt rum, tur att mina föräldrar inte satt i vardagsrummet. Vem ville se två halvnakna ungdomar springa omkring hej vilt? Liam slängde sig på min säng och virade in sig i täcket när något prasslade till. Han sträckte sig efter ett kuvert som råkat ligga på sängen och gav det till mig.
-I think this is for you, sa han och tittade på mig.
Just det, kuvertet. Det hade jag glömt bort helt och hållet. Jag rev upp det och läste det som stog med stora bokstäver.
'LÄMNA LIAM ANNARS KAN DU FÅ PROBLEM.'
Jag visade det för Liam som självklart inte förstod ett ord om vad som stod förutom hans egna namn. Jag översatte det åt honom, och han blev helt till sig.
-No one will ever be able to make you something stupid I promise, sa han och tog tag i min arm och tittade mig i ögonen.
Han hade rätt, ingen kunde göra mig någonting ont. Eller?
-Wait here, sa han plötsligt och reste sig upp.
Han tog en filt och virade kring kroppen och gick ut, vart skulle han nu? Han var borta några minuter och efter ett tag hörde jag att han kom tillbaka. Han klev in genom dörren och stängde efter sig.
-For you my dear, sa han och räckte fram en ask.
Jag öppnade och min blick möttes av det finaste halsbandet jag någonsin sätt. Äkta silver kunde jag konstatera direkt, med ett hjärta i. I hjärtat hade bokstäverna L och G graverats in.
-Liam and Gabriella, sa han och tittade på mig.
Jag var helt mållös, kunde inte säga ett ord. Jag slängde armarna om honom.
-Thank you so much.
Jag släppte taget och höll upp halsbandet.
-Can you help me? sa jag och vände ryggen mot honom och gav honom halsbandet.
-Of course.
Han knäppte det runt halsen på mig och jag gick fram till spegeln och såg på halsbandet, Liam stod bakom mig och log stort.
-Do you like it? frågade han.
-Like it? I LOVE it, svarade jag och vände mig om.
Jag gav honom en stor kram. Min blick stannade på brevet jag fått. 'Lämna Liam annars kan du få problem'. Vad skulle det betyda? Jag rös till. Vad menades med "problem"..?

_____________________________________________________________________
Lite drama och romantik med Gabbi här också... Vem har hon fått brevet av? Och vem vill skapa "problem" med henne? Det får ni se i framtiden!
Kapitel 15 kommer nog senare ikväll så stay tuned och kommentera! :)



Kommentarer
Nathalie

Love it !! du är så himla duktig på att skriva, och jag vill bara läsa mer och mer.. <3

2012-03-09 @ 14:54:42
URL: http://lovelyone.devote.se/
Nattis o Zara

Sjukt bra du är skit bra ju hoppas 15 kapitlet kommer snart!

2012-03-09 @ 15:48:09
Madde

Jag kan knappt vänta tills ikväll! Jag älskar den här novellen! :D

2012-03-09 @ 16:05:46
URL: http://www.maawo.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0