Kapitel 16. | If you only knew how happy you are making me.

Han log ett léende som liknade ett hånflin på pricken, böjde sig fram och kysste mig på halsen. Lutade sig sedan framåt mot mitt öra och viskade:
-I'll make this night the best
ever, I promise.
Han tittade mig djupt i ögonen.
-I promise.
______________________________________________________________________________
Vilma's perspektiv
-So you will sleep here tonight? frågade jag.
-I gave you a promise that Jonathan would never come near you again, I keep my promise.
Han fortsatte att stirra rakt in i mina ögon. Han tog verkligen detta med Jonathan allvarligt, det fick mig att känna mig trygg. Han tänkte inte låta mig vara ensam någongång längre, jag litade på honom så fruktansvärt mycket. Jag kunde vara säker på att Jonathan aldrig kunde göra mig något ont igen. Aldrig. Jag kysste Harry hårt och kramade honom. Han rullade över på sidan och la sig bredvid mig, tog tag i min hand. Och där låg vi, länge. Kysstes och skojade med varandra. Några paparazzis försökte att ta kort mellan buskarna, jag tror att de fick några ganska bra bilder på oss.
'Undrar hur snabbt det tar för dom att komma ut över hela internet...' tänkte jag för mig själv. Sa ingenting till Harry, han skulle tro att jag var för osäker i hans närhet, och det var jag inte. Ville inte få honom att tro det. Fick helt enkelt vänja mig vid någonting som jag inte tyckte om, att vara med på bild.
Efter några fler dopp i vattenspridaren bestämde vi oss för att gå in, solen började sakta gå ner på himlen. Tiden hade bara runnit iväg när vi varit ute på min baksida. Det kändes som att vi hade varit där ute i några minuter, men vi hade varit där ute i några timmar. Det finns ett uttryck som lyder 'tiden går fort när man har roligt', och det stämde in på den här situationen som en hand i en handske. Tiden gick så otroligt fort när jag spenderade tiden med att umgås med Harry, det var nästan läskigt.
Vi gick in och tog en dusch tillsammans på undervåningen, klev sedan ut med handdukarna virade runt våra kroppar och märkte att mamma nu kommit hem. Hon stod i köket och lagade hemmagjord kina mat. Det luktade gudomligt gott, och Harry satte genast näsan i vädret.
-Niall would kill to be in my place right now, sa han och drog in ett djupt andetag.
-Do you think so?
-Think? I know.
Vi hälsade på mamma som glatt kramade om oss båda och pratade ivrigt med oss. Det märktes tydligt att hon redan älskade Harry. Vi satte oss vid matbordet och tittade på när hon kryddade och blandade runt i alla sorters grytor. Det gick någon halvtimma innan jag och Harry bestämde oss för att dra på oss lite kläder istället för att sitta invirade i våra handdukar. Vi gick upp på mitt rum, Harry vände om mot toaletten. Jag öppnade garderoben och började rota fram någonting att ha på mig. Valde en enkel, vit klänning. Det fick duga. Jag skulle precis trä över klänningen över huvudet när ett par varma händer snuddade vid min rygg. Händerna gled över mina höfter och stannade mitt på magen. Harry's händer.
-You are so beautiful my angel, viskade han i mitt öra. I love you so damn much.
-I love you to sweetheart.
Han vände mig och började långsamt kyssa mig, backade mig mot min säng. Jag la mig försiktigt ner med hans kropp över min. Hans andetag blev tyngre och allt hetsigare. Mitt i allt avbryts vi av en röst.
-Vilma, Harry! The food is ready! ropade mamma.
Harry suckade, nästan lite besviket. Men tittade sedan ner på mig som låg under honom, hans blick borrade sig ännu en gång in i min. Han log ett litet léende och kysste mig på halsen och upp mot örat, där han stannade.
-I told you this would be a wonderful night.  


Gabriella's perspektiv
Jag stirrade på brevet med en tom blick. Visste inte riktigt vad jag skulle tro eller ana. Liam kände nog att jag blev spänd och inte så som jag varit innan.
-What's wrong hun? frågade han mig och strök mig med händerna över ryggen, kramade mig fortfarande.
Jag kunde inte ljuga för honom och säga att allt var okej med mig, jag var ingen lögnare. Jag sa som det var.
-I'm scared, svarade jag.
-Why? frågade han och slutade nu att krama mig och tittade på mig istället.
Jag nickade mot brevet, han vände sig om och förstod direkt att det var det som var felet.
-You will never get in trouble babe, I watch over you as an angel.
-You are an angel.
Han log stort nu, och jag kunde inte vara rädd mer. Léendet gjorde mig knäsvag och jag kunde inte göra annat än le tillbaka, kyssa honom ömt och bara dra in doften av hans tröja. Doften av Liam.
-I can stay here over the night, sa han efter ett tag. If you want.
-Of course I want! svarade jag.
Jag närmade mig hans läppar ännu en gång, skulle precis kyssa honom när dörren plötsligt slogs upp.
-Vill ni vara med på.. oj stör jag? sa mamma och granskade oss när vi stod där tätt intill varandra.
-Ja det gör du.. Men vad ville du? svarade jag.
-Oj förlåt, det var inte meningen, började hon. Tänkte om ni ville vara med och spela Monopol och äta lite gott?
Jag översatte åt Liam och han ville mer än gärna vara med och spela sällskapsspel med mina föräldrar. Jag ville egentligen inte, men Liam såg fram emot det så jag gjorde det för honom. För min pojkvän.
-Ja vi är med.. sa jag till mamma som stod och väntade på svar. Vi kommer ut om 5 minuter.
Hon nickade glatt och stängde sedan dörren.
-So where were we? sa jag på ett flirtigt sätt till Liam och la armarna om nacken på honom.
-I think that you were going to kiss me or something... svarade han på samma sätt.
-I think I remember now..
Jag kysste honom hastigt och jag såg hur han hungrade efter mer, men jag hade sagt till mamma att vi skulle vara ute om 5 minuter så det kanske var dags att gå ut. Jag tog tag i hans hand och drog med mig honom ut till vårt andra vardagsrum. Prydliga tallrikar stod på bordet mellan de gråa sofforna och det var levande ljus överallt. En stor skål med äpplen och en annan med smält choklad i stod och gjorde mig alldeles vattnig i munnen, det såg så gott ut. Jag slängde en blick på Liam, tror att han tyckte samma sak.
Vi slog oss ner i en soffa mittemot mamma och pappa och vi började förklarade spelet för Liam, som förstod hyffsat fort. Min lilla dumskalle var det där. Vi började spela enkelt så att han skulle förstå. Vi hade suttit där i några minuter när det plötsligt ringde på dörren.
-Jag öppnar, sa jag. Bekanta er lite mer med Liam sålänge om ni vill.
Jag gick mot dörren och öppnade, hann knappt se vem det var förrän 4 personer stormar in i lägenheten.
-What's up Gabriella's family!? skrek Louis och slängde av sig skorna och hängde av sig jackan.
Han sprang in i vardagsrummet där han såg att dom andra satt och hälsade glatt på mina föräldrar. Niall, Zayn och Charlotta tog det mycket lugnare och hängde av sig i lugn och ro.
-Han har varit sådär hela dagen så tro inte att han har hjärnskador eller någonting, sa Charlotta till mig och skrattade.
Jag skrattade ett svar tillbaka. Zayn och Niall försökte härma våran svenska som tydligen var väldigt intressant för dom. Vi gick tillsammans in till vardagsrummet där Louis redan gjort sig som hemma och börjat ta för sig för äpplena och den smälta chokladen.
-This was so good! sa Lou och grabbade tag i ännu en äpplebit.
Charlotta och grabbarna presenterade sig för mina föräldrar och berättade vilka de var. Mamma och pappa älskade varenda en av dom och mamma bad dom att stanna, vilket Lou gärna gjorde när han hade glufsat i sig en tredjedel av äpplena.
Vi satt hela kvällen och skojade, mamma och pappa lämnade oss ifred i rummet efter ett tag och vi satt och pratade så att munnarna torkade ut. Klockan slog plötsligt 23.16 och vårt överraskande sällskap bestämde sig för att dra sig hemåt. Charlotta och jag hade fått otroligt bra kontakt den här kvällen. Vi bestämde oss för att hon, jag och Vilma skulle umgås någon gång snart, vilket jag såg fram emot.
-Will you come with us, or ..? frågade Niall när jag och Liam följde allihop till hallen.
-No, I'll stay here tonight, sa Liam och drog mig närmare honom, kysste mig i pannan.
-Liam, you've become a big boy and I love you, sa Zayn och tittade på Liam med kärlek i blicken.
-Love you too bro, svarade Liam.
-Don't be late to the studio tomorrow morning! See you there at 8 o'clock! ropade Lou och pekade menande på Liam medan han gick ut genom dörren.
-I promise, svarade Liam med ett litet skratt.
Vi sa hejdå och låste dörren efter de, gick sedan in på mitt rum och la oss i sängen. Pratade om allt mellan himmel och jord.
-I think I'm gonna take a shower.. Are you coming? frågade jag Liam efter ett tag och reste mig upp.
-Yes of course, svarade han och gav mig en varm blick.
Vi gick tillsammans in på badrummet, klädde av oss, duschade tillsammans. Vilma hade berättat att hon och Harry duschat tillsammans, att det var det underbaraste hon någonsin gjort. Hon hade rätt i det. Jag hade alltid trott att det skulle vara pinsamt, men det var det inte. Jag skämdes inte framför Liam, och jag tror inte han gjorde det framför mig heller. Vi hade kommit så otroligt nära varandra han och jag.
Efter ett antal minuter gick vi ut och kropparna ångade efter det varma vattnet som öst ner över oss. Vi gick in på rummet, men hann inte stänga dörren förrän mamma stack in huvudet. Vad ville hon nu?
-Niall kom inspringandes med det här åt Liam, sa hon och räckte till mig en väska.
Hon stängde dörren efter sig och jag gav väskan till Liam.
-Oh Niall.. små skrattade Liam och höll upp ett par kalsonger, ett par jeans och en t-shirt.
Han la ifrån sig väskan och vi kröp ner under täcket tillsammans. Han gjorde ett tecken åt mig att jag skulle vila mitt huvud på hans axel. Jag la försiktigt ner huvudet på hans axel som han ville och smög försiktigt upp armen på hans bröst. Jag slöt ögonen och bara lyssnade på Liam's hjärtslag.
-Goodnight beautiful, sa Liam och kysste mig i hårbottnen.
Det var det sista jag hörde, innan allt blev svart för ögonen.

______________________________________________________________________
Romantik romantik romantik.... Slutet på Harry's och Vilma's dag kommer i nästa kapitel dvs att nästa kapitel bara blir ett Vilma och Harry kapitel!
Hoppas ni gillar detta kapitlet! :)



Kommentarer
Nathalie

guuuuud vad bra !! du är riktigt duktig !! Vill bara läsa mer <3

2012-03-12 @ 18:43:12
URL: http://lovelyone.devote.se/
agnes

tyckte detta kapitlet var super!! :)xx

2012-03-12 @ 20:06:05
Raisa

Du är så duktig Sanna! ♥

2012-03-12 @ 21:20:07
URL: http://retz.blogg.se/
Linnea

Jättebra Sanna! :D <3

2012-03-12 @ 21:58:52
Lova

ett riktigt superkapitel! :D Längtar efter nästa!

kram <3

2012-03-12 @ 22:42:56
URL: http://hazzastyles.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0