Kapitel 30. | Scared.

Jag tog ett fast grepp om pennan, tittade på Harry.
-I can't do this, sa jag högt med skrikande tjejer i bakgrunden.
-Yes you can. It's not that difficult.
_____________________________________________________________________
Charlotta's perspektiv
Det var högt ljud i lokalen, hundratals skrikande tjejer överallt. De började släppa fram tjejer till vårt bord. Vi satt där och signerade allt som vi de ville ha signerat. Jag fick ta emot så mycket komplimanger. Vissa trodde att jag var från Stor Brittanien jag också, många gjorde misstaget och pratade engelska med mig. Jag vågade inte riktigt säga till att jag var svensk, så jag bestämde mig för att hålla tyst om den saken. Min engelska var ju inte dålig så det var ju inget problem att svara dom. Lou var på sitt vanliga, spralliga humör. Skojade med fansen och svarade på ovanligt många frågor som handlade om mig. Han presenterade mig lugnt som sin flickvän. Det kändes så härligt i kroppen när han sa det. 'She's my girlfriend'.
Jag slängde en blick åt Vilma som satt och försökte signera så gott hon kunde. Jag hade hört henne säga att hon inte hade någon speciell autograf några minuter tidigare. Men det såg ut att flyta på bra. Gabriella och Liam satt och höll hand i smyg under bordet. Jag puttade till lätt på Lou's axel och pekade diskret. Han skrattade lågt och skakade på huvudet
-Busted..
Han började prata med fansen som stod och såg ut som frågetecken framför oss. Man märkte att han trivdes i deras närvaro. Han älskade verkligen fansen, de var allt för honom. Det gjorde mig lycklig att de gjorde honom så pass glad. Niall och Zayn satt höger om oss. Niall bärde ett par stora solglasögon formade som stjärnor som han nyligen hade fått av ett fan. Fansen skrattade så att tårarna rann ännu kraftigare nerför kinderna på dom. Niall och Lou bredvid varandra passade inte så bra eftersom båda var två skojare. Jag skrattade högt tillsammans med dom. Allt var så härligt. Jag slängde blicken åt Gabriella's håll, såg att ett fan böjde sig framåt och viskade något i hennes öra. Gabriella gick från super glad till väldigt nere. Hon såg rädd ut. Fanet gick vidare till Liam som inte märkt någonting och sedan till oss, låtsades som ingenting. Men jag hade sätt det, alltihop. Vad hade hon sagt till Gabbi som fick henne att spänna upp sig så? Hon var alltid så avslappnad i Liam's närvaro, det hade jag märkt. Varför var hon inte det nu?
 

Gabriella's perspektiv
-Har du inte lärt dig än? viskade hon till mig och gav mig en diskret men arg blick.
Jag tittade skrämt på henne. Vad menade hon med 'Har du inte lärt dig än'? Vad skulle jag ha lärt mig? Hela kroppen blev spänd. Mina fingrar ville inte greppa tag om pennan ordentligt, det blev helt plötsligt svårt att signera. En klump i halsen började sakta men säkert forma sig, gjorde halsen helt tjock. Jag fick inte gråta nu. Hade ingen anledning till mig. Jag hade Liam vid min sida, han hade lovat mig att det inte skulle få hända mig något. Jag hade blivit så otroligt mycket känsligare sedan det där hemma hos mig hände. Jag skulle inte förstöra deras signering. Jag kunde prata med Liam efteråt, men inte nu. Det var helt fel tidpunkt och jag hade dessutom ingenting att oroa mig över. Liam och massvis med vakter överallt. Vad kunde gå snett?
 
________________________________________________________
Kort kapitel, kommer nog skriva ännu ett ikväll sedan så detta blir väl bra sålänge antar jag? :)
Tycker själv att det är sjukt läskigt med den där tjejen som håller på att stalka Gabriella eller vad nu är hon gör.. Tycker inte ni också det? Är det samma person som skallade henne ordentligt?
Glöm inte att kommentera!♥



Kommentarer
Lova

som vanligt, älskar det!

haha, tycker också det är läskigt xd

2012-03-28 @ 21:19:38
URL: http://hpmupparna.blogg.se/
Felicia

Asså shit va bra du är :D Men det e ju lite läskigt... <3

2012-03-28 @ 22:03:03
URL: http://directiondream.bloggplatsen.se
agnes

sanna, du skiver seriöst jättebra!!

2012-03-29 @ 08:21:13
Anonym

Asso OMG du skriver ju skiit bra ju ! <3 jag skojar nt ! <333

2012-05-21 @ 22:34:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0