Kapitel 23. | Only girl in the world.

-I will never betray you my angel.
Hans läppar kysste mig ömt i pannan. En ilning for längs ryggraden. Här stod vi, bland hundratals med folk, och han kysste mig i pannan. Nu var det officiellt. Jag, Gabriella Kajrup, var nu tillsammans med Liam Payne. På riktigt.
____________________________________________________________________________

Harry's perspektiv
Vi hade precis klivit av scenen efter att vi hade upträtt med Torn. Och här stod vi. 5 killar och 3 tjejer. Vi blev fotograferade och jag och Liam hade precis erkänt för en stor folkmassa vilka som var våra flickvänner. Snart skulle alla våra fans veta det. Jag ville inte svika fansen, det var det sista jag ville. Jag hoppades att de skulle ta allting bra. Bara för att vi hade flickvänner skulle vi inte överge fansen och sluta göra musik, aldrig i livet. Allt skulle vara precis som vanligt, trodde jag. Jag sköt undan mina bekymmer åt sidan och fokuserade på nuet. Jag höll min arm om Vilma's midja, kysste henne lätt och slängde en blick åt Liam's håll. Han såg så stolt ut när han stod där med armen om Gabbi. Hans ögon hade nog aldrig lyst så mycket av glädje sedan vi sattes ihop till en grupp. Lou stod lugnt och höll hand med Charlotta, Zayn och Niall kramade om varandra eftersom de var singlar och inte ville ha flickvänner ännu. Jag förstod inte hur de inte kunde vilja ha flickvänner. Det var trots allt det underbaraste man kunde ha. Speciellt om man funnit tjejen som verkligen får än att känna sig speciell, och det hade jag gjort.
Människorna som ville fotografera oss hade gjort sitt, och vi började tränga oss igenom alla tjejer och även vuxna som ville få se glimten av mig, Liam, Zayn, Niall och Louis. Glimten av One Direction med andra ord. Vi fick stanna då och då för att skriva lite autografer, ta bilder. Dessa fansen verkade inte vara så nere efter att vi berättat om våra flickvänner för dom. Det kändes skönt. Paul ville inte att vi skulle stanna där så länge så han började fösa fram oss med massor andra säkerhetsvakter som tillkallats. Vi kom ut på parkeringen och möttes av Vilma's föräldrar som sa någonting till henne på svenska, hälsade även på mig. På parkeringen stod två svarta bilar, de vi brukade åka med när vi var här. Jag, Vilma, Charlotta och Lou klev in i den ena medan Liam,Gabbi,Zayn och Niall klev in i den andra. Vi stängde dörrarna och bilen började åka iväg. Vi skojade runt i bilen och pratade om allt mellan himmel och gjord.
-Shall we go out to the house? frågade Lou plötsligt och log stort.
-Yeah sure, svarade jag.
Lou drog fram mobilen från fickan och jag såg att han letade fram Zayn, ringde upp honom och berättade att vi skulle ut till huset och fira att Vilma och Gabbi hade fått sommarlov. Han la på efter någon minut och vända sig sedan framåt mot Paul.
-We go out to the house right now if you have time to drive us? sa Lou och tittade på Paul.
Han nickade och sa till chauffören vart vi skulle.
-Thanks daddy, sa Lou och gjorde någon konstig grimas.
Vi skrattade allihop. Han kunde verkligen få alla vanliga,tråkiga meningar till liv. Jag skulle gärna vilja veta hur han gör det, för han charmar ju en hel del tjejer med att bara vara så rolig.
-What should we be doing out there? frågade Vilma och kramade min arm samtidigt som hon lutade huvudet på min axel.
-I'm gonna make you feel like you're the only girl in the world! började jag sjunga för henne.
-Can't wait, svarade hon och kysste mig snabbt.
Hon la sig på min axel igen och konversationerna mellan oss och Lou och Charlotta rullade på som vanligt. Lou hade alltid något intressant att prata om enligt honom. Jag lyssnade inte så mycket, tänkte mest på att en ängel vilade på min axel. Min ängel.


Liam's perspektiv
-Who was it? frågade jag Zayn när han tryckte ner mobilen i fickan igen.
-Lou, we're going out to the house, svarade han och gnuggade Niall i hårbottnen.
Vi skrek några glädjetjut tills chauffören bad oss att dämpa ljudet lite. Då brast vi ut i skratt istället. Gabriella såg på mig med stora ögon, hon såg förväntansfull ut.
-What is it? frågade jag när hon hade stirrat på mig i några sekunder.
-I can't wait to spend the night with you again, svarade hon och log stort. I've missed you.
-I've missed you to sweetheart, svarade jag och kramade om henne.
-Aaaw sweethearts! ropade Niall och Zayn samtidigt och gjorde pussljud till oss.
-Do you want to see us kiss? frågade jag och gav dom en finurlig blick.
Jag hade fortfarande kvar armarna om Gabriella och jag såg hur hon började rodna lite. Hon var så söt när hon rodnade.
-Yeah of course! svarade dom i mun på varandra och stirrade på oss.
-Has anyone here popcorn? ropade Niall och dunkade en säkerhetsvakt på ryggen.
Vi skrattade högt. Jag kysste henne rätt på munnen och grabbarna blev alldeles knäpptysta.
-There you go, sa jag sedan och tog tag i Gabbi's hand.
-You're the sweetest couple in the world, sa Zayn och lutade huvudet i händerna.
Gabriella lutade huvudet på min axel och jag sneglade på henne lite. Hon hade slutit ögonen. Somnade efter en stund.
-Are you going to do something for her tonight? frågade Niall tyst.
-Yeah, svarade jag. You have to teach me some chords on the guitar.
-Anything for you bro, svarade han och lutade sig tillbaka i sätet.

Efter ungefär 40 minuters bilresa svängde vi in på grusvägen som ledde mot vårt sommarhus. Vattnet var stilla och trädens toppar gungade lätt i takt med vinden. Vi stannade upp precis framför stranden. Jag väckte Gabriella.
-Are we here already? frågade hon och gäspade diskret.
-Yeah babe, svarade jag och kysste henne snabbt i pannan. Me and Niall are going up to the house for a while. We will come down soon.
Hon nickade och klev ut ur bilen tillsammans med Zayn. Han sköt igen den stora bildörren igen och vi fortsatte upp mot huset.
-Why do you have to learn some chords? frågade Niall och tittade frågande på mig.
-You'll see.

_____________________________________________________________________
Vad ska han hitta på tror ni!?
Kapitel 24 kommer upp ikväll, 99% säkert. Har så mycket idéer i huvudet nu så kunde inte skriva ner allting i detta kapitlet. Det hade blivit för långt tillslut!
Hoppas ni gillade det här sålänge :) ♥



Kommentarer
agnes

goodigoodi sanna :).xx

2012-03-19 @ 19:20:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0