Kapitel 24. | Only you.

Hon nickade och klev ut ur bilen tillsammans med Zayn. Han sköt igen den stora bildörren igen och vi fortsatte upp mot huset.
-Why do you have to learn some chords? frågade Niall och tittade frågande på mig.
-You'll see.
___________________________________________________________________________________
Vilma's perspektiv
Det tog ett tag innan vi var framme. Men det var det värt. Gabriella hade berättat om det här stället, hur underbart det var när hon och Liam hade varit här. Det var verkligen lika underbart som hon berättade. Träden svajade i takt med vinden, vattnet var vindstilla, och till vänster skymtade man ett stort hus. Jag,Harry,Charlotta och Lou klev ut ur bilen och blickade bakåt. Zayn och Gabriella var dom ända som klev ut. Vart skulle Liam och Niall? De kom mot oss och det syntes gott och väl att Gabriella fått sig en tupplur där ute.
-Where are Niall and Liam? frågade jag Zayn.
-Don't worry, they will come down here soon, svarade han och gav mig ett léende.
Jag nickade och log tillbaka, tog tag i Harry's hand. Vi började gå ner mot stranden allihop.
-Are you tired? frågade jag Gabriella.
-Varför pratar du engelska? frågade hon tillbaka och tittade konstigt på mig.
Jag nickade mot Zayn,Liam och Lou som inte förstod ett ord av vad vi sa.
-Yeah I'm tired.. svarade hon sedan.
Vi satte oss ner i sanden, jag och Gabriella drog av oss skorna. Harry satte sig bakom mig med armarna om min midja. Jag kramade om hans händer med mina och lutade mig bakåt i hans famn. Han kysste mig i nacken. Lou gick iväg med Charlotta för att leta efter stora pinnar som man kunde använda till en brasa som vi skulle fixa på stranden. De kom tillbaka efter ett tag med varsin famn fullt av grenar och allt som gick att tända eld på. Vi byggde som en liten lägereld med stenar runt omkring och la pinnarna i mitten. Zayn hade en tändare på sig så han fick stå för själva elden. Han lyckades få glöd på en gren, han blåste lite på den och snart blev glöden till en större låga. Sedan en eld. Vi satt där allihop och pratade om allting.
-Anyone want to go swimming? sa Harry plötsligt bakom mig och reste sig upp. Han lyfte upp mig i sin famn.
-Harry! ropade jag medan jag la armarna om hans hals.
Alla reste sig kvickt upp, drog av sig kläderna och sprang rakt ut i vattnet. Alla utom Zayn. Han berättade att han inte kunde simma så att han avstod. Han satt kvar i sanden och pillade med en gren i brasan. Harry började småspringa ut han också och vattnet skvätte över honom och mina ben. Han slängde sig i vattnet, med mig om hans hals, kläderna var fortfarande på. Jag tryckte mig upp över vattenytan med hjälp av benen.
-You have mascara there, sa Harry blygt och pekade på mina ögon.
Jag tog lite vatten i händerna och skvätte upp i ansiktet, gnuggade runt ögonen.
-Better? frågade jag när jag trodde att jag hade fått bort allting.
-Much better, svarade han och drog mig intill sig.
De andra stojade runt någonstans runt omkring oss, jag lyssnade inte så noga. Allt som fanns för mig var Harry. Jag slängde armarna om honom, han lyfte upp mig och jag la benen runt hans höfter. Han kysste mig sakta och passionerat. Jag sneglade upp mot stranden, Niall och Liam hade kommit tillbaka. Niall drog av sig tröjan och slog sig ner bredvid Zayn. Jag såg att Liam gick iväg med Gabriella. Vart skulle dom?


Gabriella's perspektiv
Jag satt kvar som sällskap till Zayn när dom andra sprang ut i vattnet. De skvätte på varandra. Harry och Vilma stod ensamma och kysstes. Han bar upp henne i sin famn. Det såg så perfekt ut. Jag saknade Liam, även om han bara hade varit borta i någon timma. Skulle han vara borta hela kvällen? Plötsligt kände jag hur någon började leka med mitt hår. Jag ryckte till och tittade uppåt och blev glad när jag såg vem det var. Liam log mot mig.
-Hi babe, sa han och fortsatte att stirra rakt in i mina ögon.
Jag reste mig upp och borstade bort lite sand som fastnat på min klännig.
-Hello, svarade jag blygt.
-Can we go to a place where we can be alone? frågade han och la händerna på min midja.
Jag nickade och log ett blygt léende. Varför var jag blyg egentligen?
Han tog tag i min hand och började sakta gå bort från stranden. Jag hörde hur Zayn frågade Niall vart vi skulle bakom oss. Mer hörde jag inte. Jag ville verkligen veta, vart skulle vi?
Vi gick i några minuter och kom snart fram till en plats där det var helt tyst. Man hörde inte de andras skratt, inga skvalpande vågor, ingenting. Allt som hördes var trädens blad som susade till då och då och fåglarnas kvitter. En bänk stod vid slutet av udden, precis intill vattnet. Vi satte oss ner och jag tittade nyfiket på Liam. Han böjde sig ner och plockade fram en gitarr under bänken. Jag tittade på honom med stora ögon, vad hade han hittat på nu?
-I want to start your summer vacation well, började han.
Han la gitarren rätt och drog med fingrarna över strängarna.
-This song is called Stole My Heart.
Skulle han sjunga, för mig? Han började spela och tittade mig rätt i ögonen. Det var svårt att hålla kvar den blicken, den var så skarp. Han började sjunga början på versen. Han tog varenda ton perfekt, allt var perfekt. Solen hade börjat gå ner, det var vindstilla. Här satt jag med världens bästa pojkvän, hade precis fått sommarlov, och han spelade för mig. Han gled genom hela låten, den sista meningen träffade mig rakt i hjärtat.
'With just one look, I waited for a girl like you'
Han spelade de sista ackorden, och tonerna försvann snart. Det blev återigen tyst.
-That was perfect, sa jag och log.
-Are you sure? frågade han osäkert. Otherwise, I can..
Jag höll handen för hans mun och skakade på huvudet.
-That was more than perfect, trust me, svarade jag och kysste honom.

Vi reste oss upp från bänken, han bar upp mig i hans famn. Liam la mig ner i det mjuka, höga gräset och la sig gränsle över mig. Fortsatte att kyssa mig. Några minuter gick, och han la sig ner bredvid mig. Jag flyttade mig närmare intill honom och höll en arm om hans mage. Jag hörde hans hjärtslag och syrsorna hade börjat spela. Vi låg där länge, såg hur solen försvann mer och mer.
-Shall we go back? frågade jag honom efter ett tag och reste mig upp.
Han nickade och vi reste oss upp. Han lyfte upp gitarren och bärde den med ena handen. Den andra fick jag lov att hålla.
-Where have you been? ropade Louis när vi kom gående på stigen bredvid stranden.
Hans hår var fortfarande blött. Charlotta låg i hans knä och mumsade på ett strå med smultron.
-You don't even wanna know! svarade Liam och skrattade ljudligt efteråt.
Vi sjönk ner bredvid Zayn och Niall. Jag la märke till att Vilma och Harry inte längre var där.
-Where are Vilma and Harry? frågade jag och märkte att min röst lät alldeles för orolig.
-They went up to the house, they were tired they said, svarade Niall och skakade av de sista vattendropparna från hans hår.
-Stop it! ropade Zayn med en konstig röst.
Stackaren satt bredvid och fått vattnet rakt i ansiktet.
Brasan brann fortfarande och vi värmde händerna över den. Grabbarna sjöng What Makes You Beautiful för oss. Jag och Charlotta njöt av varenda sekund.
-The song is better when everyone is here, now Harry's gone, sa Louis ursäktande när dom var färdiga.
-It was good anyway, sa Charlotta och kysste Lou på kinden.
-Only on the cheek? frågade han ledsamt och tittade på Charlotta med valpögon.
Hon suckade och kysste honom på munnen fort samtidigt som hon skrattade lågt.
-A long kiss please! utbrast Lou och tryckte sina läppar mot Charlotta's.
Vi skrattade åt honom, de var så söta tillsammans. Bästa vänner och ändå ett par. Det var väl så alla tjejer ville ha det?


Harry's perspektiv
Vi klev in genom dörren, kysstes desperat. Vi var ensamma i huset. Jag kände hur jag bara ville mer och mer. Mina andetag blev tyngre och jag andades fortare. Vilma drev mig till vansinne!

____________________________________________________________________
Oj oj oj! Vad händer nu då Harry? ;)
Hoppas ni gillar det, fortsätt att kommentera. Det är era kommentarer som inspirerar mig att skriva mer och mer!



Kommentarer
VILMA <3

OMG jag dör , kan inte vänta tills nästa kapitel! <3

2012-03-19 @ 19:51:57
URL: http://vilmaalderbrant.blogg.se/
Linnea

Olala Sanna! ;) <3

2012-03-19 @ 21:06:07
Sinem

Den var de bästa kapitlet jag läste Sanna fortsätt så den blir bättre o bättre för varje kapitel<3!:D

2012-03-19 @ 21:08:45
Anonym

grymt bra skrivit. älskar din novell.



Kan du inte fixa en lite drama kapitel eller så :)

2012-03-19 @ 22:07:21
Lova

2 ord. LOVE IT! <3

2012-03-19 @ 23:00:38
URL: http://neverforgethername.blogg.se/
Fanny

SÅÅ bra, :D <3

2012-03-19 @ 23:48:53
Julia Enström

Kommer den finnas att köpa på bok?!! :) Du är så grymt duktig Sanna! Riktigt, riktigt bra! Jag verkligen, verkligen, verkligen älskar din novell! ♡ gryyyyyymt mycket!

2012-03-20 @ 23:31:18
URL: http://juliajme.blogg.se/
Christine

Grymt, verkligen! :)



Jag skriver också en One Direction-novell :) Spana gärna in den och kommentera så gör du min dag! Kram xx

2012-03-21 @ 23:17:13
URL: http://whenimtaken.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0