Kapitel 28. | Utan dina andetag.

Jag hade inte förlorat henne. Yes. Yes. Yes. En stark,glad känsla for igenom min kropp när vi låg där och tittade på början av A walk to remember. Jag skulle aldrig svika min ängel.
______________________________________________________________________
Charlotta's perspektiv
Jag tryckte huvudet i kudden medan jag lyssnade på hur Lou's fotsteg sakta gick nerför trappan. Jag försökte höra vad han sa från nedervåningen, men det var hopplöst. Inte ett ord hörde jag. Bara lite mummel och snart hörde jag att han kom uppför trappan igen, snabbare steg den här gången. Han gled in genom dörren med hans ruffsiga frisyr och stängde dörren efter sig.
-Was there something wrong? frågade jag.
-No there wasn't.
-That's what I thought.
Han suckade ljudligt och gled ner under täcket igen.
-You've always right babe.
Han sträckte sig efter knappen på lampan bredvid sängen, det blev snabbt mörkt i rummet. Jag kunde inte se någonting. Det var inte någon strimma av ljus någonstans.
-Are you afraid of the dark?
Jag skrek till och Louis brast ut i skratt.
-You scared me! sa jag och försökte få tillbaka min vanliga andning.
-Sorry, it won't happen again. Promise.
Han låg nu över mig, lutade inte sin kroppsvikt på mig. Jag kunde känna hur han sökte efter mina läppar utan resultat. Han kysste mig på halsen.
-You're lips has been quite big, sa han och fortsatte att kyssa mig.
-Louis that's my neck.
Han skrattade tyst.
-I'm just kidding! utbrast han och drog ut på 'kidding'.
Han kysste mig igen, på munnen den här gången. Äntligen rätt ställe. Jag började fnissa för mig själv, mitt under vår kyss.
-Just kiss me! kved Lou och bet tag i min läpp.
-Aouch stop it! kved jag samtidigt som jag fortfarande skrattade.
Jag kunde känna hur han tittade konstigt på mig. Han undrade väl säkert vad det var som hade tagit åt mig.
-I love you so much, sa han kort.
-And I love you too.
-Even if you're wierd.
Jag puttade lätt till honom. Självklart skulle han överdriva allting och flög bort från mig och gav ifrån sig ett tjutande ljud.
-I always wanted to fly, thank you! sa han och hoppade tillbaka till sin plats bredvid mig.
-You're welcome!
Mina ögon började vänja sig vid mörkret. Louis syntes som en mörk gestalt bredvid mig men hans ögon tindrade som tusen stjärnor och lyste klart i mörkret. De ögonen kunde man inte få nog av.
-Do you want to cuddle? frågade han och tittade på mig med sin flirtigaste blick.
-Yeah sure.
Jag drog av mig nattlinnet och jag han tittade chockat på mig.
-No! Not cuddle in that way! sa han och rösten lät förvånad.
-In which way then?
-You know.. Just cuddle. Cuddle not cuddle if you know what I mean.
Jag skrattade högt och himlade med ögonen. Louis var verkligen sämst på att förklara saker på ett seriöst sätt. Inte sämst utan sämst.
-Yeah I know what you mean.


Vilma's perspektiv
Jag vaknade upp av att Harry sparkade till mig lätt på benet i sömnen, han armen halvt om mig. Var han tvungen att väcka mig på så konstiga sätt hela tiden? Jag flyttade mig närmare honom för att återfå värmen, jag frös något fruktansvärt. Ändå var det inte så speciellt kallt i rummet, det visste jag. Jag märkte att Harry låg helt naken under täcket med mig. Det fick mig att bli alldeles pirrig i kroppen. Harry Styles, naken vid min sida med en arm om mig. Hur knasigt var inte det? En vecka tidigare låg jag bara och fantiserade om att få röra honom. Nu låg jag här och sov med honom och jag fick röra och kyssa honom hur mycket jag ville. Hur otroligt var inte det? Jag tryckte ner huvudet djupt i kudden och lyssnade. Hörde hur Niall och Zayn skrattade ljudligt från rummet intill, lite svag film musik hördes från nedervåningen. Antagligen var Liam och Gabriella fortfarande vakna eftersom resten av oss var uppe på rummen. Eller så kanske Paul hade hittat hit till huset igen. Vad visste jag? Mina tankar flög runt i huvudet. För några timmar sedan hade jag sex med Harry för första gången. Det for en ilning längs min ryggrad, pirrade till liksom. Jag var okej med det, det kändes bra. Jag drogs in i mina tankar, och somnade till slut om med Harry's varma armar omkring mig.
 

Gabriella's perspektiv
Jag sög in den svaga doften av Liam's parfym, Only the brave. Diesel. Min favorit parfym hos killar, helt klart. Filmen var på och just nu satt huvudtjejen, Mandy Moore som hon hette på riktigt, bredvid huvudkillen Shane West på bussen. Om jag ska vara ärlig så brydde jag mig inte så mycket om vad dom gjorde eller sa på filmen. Jag kunde inte släppa mina tankar från Liam's ex. Det kändes fel att säga ex, jag visste inte ens hennes namn. Men jag kunde inte förstå hur Liam hade låtit sig själv tänka på henne. Han hade mig.. räckte inte jag till? Han sa att han älskade mig, och jag älskade honom också. Så mycket så att det gjorde ont inombords. Men det kändes så fel på något sätt. Jag var inte hon som brydde sig om sådant egentligen, kanske berodde det på att jag aldrig varit kär?
-I need to wash off my makeup, be right back, sa jag och reste mig upp och började gå mot toaletten.
-In the middle of the movie?
Jag vände mig om och nickade.
-Okay then, hurry up. I pause the movie.
Jag fortsatte att gå, jag drog upp dörren, klev in och tände lampan.. Väggarna var täckta av kritvitt kakel och ett stort badkar stod på en kortsida. Handdukar var prydligt upphängda på väggarna och en stor spegel hängde över två handfat. En kristall takkrona hängde i taket och lös vackert upp badrummet. allt var perfekt. Jag skruvade på kranen, ändrade om till varmt vatten och tryckte ut lite tvål från en behållare. Jag gnuggade in ansiktet med varmt vatten och med tvålen som doftade äpple. Jag avslutade med kallt vatten som fick mig att bli lite piggare och klarnade upp mitt tänkande. För tänka var någonting jag verkligen behövde just nu. Jag skruvade av kranen och tog tag i en handduk, torkade mitt ansikte så att det blev torrt igen. Jag tittade på mig själv i spegeln. En ganska lång tjej med långt blont hår som vilade på den vänstra axeln, iklädd i bara underkläder. Det var jag. Gabriella, gladare än någonsin. Jag log för mig själv i spegeln. Vad höll jag på med? Inte kunde jag vara orolig för att Liam fortfarande tyckte om sin föredetta. Jag litade på honom, han var ärlig mot mig. Hade han tyckt om henne så skulle han berättat det för mig. Självklart skulle han göra det.  Jag släckte lampan och gick ut ur badrummet, styrde fötterna mot rummet där vi tittade på film. Jag möttes av ett stort léende, Liam. Han såg så lycklig ut när han låg där i soffan med den lurviga filten. Hans ögon lyste klart och den bruna ögonfärgen värmde mig ända från huvudet ner till tårna.
-Hey there beautiful, sa han och granskade mig.
-Sorry, I'm not so good looking right know.
-You are beautiful without the makeup too, believe me.
Jag kröp ner under filten tillsammans med honom och han gav mig en varm kyss i pannan. Han tog tag i tv dosan igen och tryckte på play.
-Let's watch the rest of the movie, sa han trött och log.

__________________________________________________________________
Weeho! Blev nöjd med detta kapitlet faktiskt. Någorlunda långt blev det också? Hoppas ni gillade det! ♥



Kommentarer
Fanny

Supermysigt kapitel, förstår att du blev nöjd! :D <3

2012-03-26 @ 17:49:47
Lova

åååh, love it! :D <3

2012-03-26 @ 18:17:13
URL: http://icecreamgirl.blogg.se/
Ella

Hej! ÄLSKAR din novell! Du fick mig stanna uppe till ett igår kväll, kunde inte sluta läsa men var för trött för att kommentera, haha. Du är grym på att skriva, verkligen! Man vill aldrig att det ska ta slut typ!! Längrar efter nästa kapitel!

2012-03-26 @ 19:44:53
URL: http://ellatornquist.blogg.se/
Ellen

shiit, får ryckningar i hela kroppen! ;O <333

2012-03-26 @ 20:45:36
Ellsbells

Nästa kapitel, tack! DEN ÄGEEER!!!! Mer, mer mer, mer mer, mer mer, mer mer mer!!!

2012-03-27 @ 16:11:30
URL: http://ellsbells.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0