Kapitel 32. | Water hug.

Jag suckade lyckligt för mig själv. Jag kunde inte ha fått en bättre pojkvän än Liam. Han hade allt som fick mig att må bra och vara lycklig.
___________________________________________________________________________
Vilma's perspektiv
Huvudvärken bankade hårt innanför pannbenet. Det lät som när man hamrade ungefär. Att Zayn och Niall var på gladare humör än någonsin gjorde inte saken bättre heller. Jag bet ihop och höll ut, lutade mig på Harry's axel och slöt ögonen bakom solglasögonen som jag lånade av honom. Jag lät tankarna flyga fritt omkring i mitt huvud, försökte lyssna på vad killarna pratade om. Jag drogs in i en härlig dröm. Massvis med muskulösa män stod och skruvade upp hyllor på väggarna, skruvade ihop sängar och annat tungt. Harry och jag packade upp saker från stora flyttlådor. Vi satt i en stor,grå soffa i en ljus och rymlig lägenhet på 4 rum och kök. Vi hade utsikt över London, såg Big Ben från vårt vardagsrums fönster. Solens strålar sken rakt ner på oss. Möblerna runt omkring oss var på sin ordning, bara de små sakerna kvar.
-Can't wait until we get this little girl, sa Harry.
Han la en hand på min mage och kysste den mjukt. Inte förrän då märkte jag att jag var ovanligt rund. I min dröm var jag gravid med Harry Styles, vi skulle få en dotter. Vi hade precis flyttat in i en lyxig lägenhet med oslagbar utsikt. Harry såg mig rakt in i ögonen och log sitt stora léende, kysste mig.

-Sweetheart it's time to wake up.
Jag öppnade ögonen försiktigt och insåg att bilen hade stannat. Jag tittade på min armbandsklocka. Klockan var snart fyra. Hur länge hade jag sovit egentligen? Det kändes som bara några minuter. Hade vi verkligen suttit i bilen i ungefär en timma? Det kunde inte stämma.
-Where are we? frågade jag och försökte dölja en gäspning.
-At the most beautiful place in the world.
Jag slog upp ögonen helt och hållet, såg bara en stor och klarblå sjö framför mig. Ingen var kvar i bilen förutom jag och Harry. Solen sken och fick vattnet att glittra som kristallet. Jag såg hur Niall hoppade ner i vattnet från klippor, Zayn stod nervöst och tittade på. Louis och Charlotta satt med Liam och Gabbi på en brygga och spejade ut över sjön. Gabbi låg avslappnat i Liam's knä medan han lekte med hennes hår. Jag tittade ut över den glittrande sjön. Långt därute såg jag hur Paul och några andra satt och metade. Hade vi hunnit stanna någonstans och hämta fiskespön också? Hur mycket hade jag missat egentligen?
-Wow, this is beautiful.
Harry nickade belåtet och tog tag i min hand, öppnade bildörren på glänt.
-Shall we? frågade han och blickade utåt.
Jag nickade och log ett trött léende. Placerade solglasögonen på huvudet. Vi klev ut och gick hand i hand nerför en ganska brant kulle.
-Look who's awake! ropade Liam och log stort oss.
Jag kände hur kinderna började bli röda. Typiskt mig att börja rodna i såna här situationer.
 

Louis perspektiv
Jag satt där bredvid Charlotta, höll hennes hand. Liam och Gabbi gjorde oss sällskap. Hon hade blivit avslappnad igen, skönt det.
-Look who's awake! ropade Liam plötsligt och blickade upp mot kullen.
Jag och Charlotta vände oss om samtidigt, såg hur Vilma och Harry kom gåendes, hand i hand.
-They're so cute, aren't they? frågade jag Charlotta och puffade till hennes axel löst.
Hon nickade instämmande och höll handflatan ovanför ögonen så att hon inte skulle bli bländad. Hon ropade någonting på svenska till Vilma. Förstod ingenting hon sa, men antog att det var kul eftersom Vilma skrattade till ordentligt i några sekunder. Jag och Liam tittade konstigt på varandra och bara skakade på huvudena. Att de kunde ett sådant svårt språk.. Jag kunde inte förstå det.
Harry och Vilma slog sig ner på bryggan bredvid oss, Vilma satte sig framför honom med hans ben på vardera sida om henne. Jag kunde inte fatta att två av mina bästa vänner faktiskt också funnit flickvänner här i Sverige. Svenskorna kanske hade flickväns material trots allt? De flesta var iallafall vrål snygga, och det var ju ännu bättre att dom hade så underbara personligheter. Iallafall de vi hade träffat.
-Got you! hörde jag Niall säga med en ondskefull röst under bryggan.
Jag kände ett fast grepp om mina vrister och innan jag visste ordet av det var jag under vatten ytan. Med kläderna på. Jag slängde mig upp och skakade av vattnet från ansiktet och håret så att det skvätte på alla runt omkring mig.
-Lou stop it! gnydde Liam och torkade bort några vattendroppar som han fått rakt i ansiktet.
Vi skrattade högt allihop, speciellt Niall som var boven för sprattet. Zayn stod upp på bryggan i bara shorts.
-Revange is sweet Niall, revange is sweet! sa jag och log stort mot honom.
Jag kravlade mig upp på bryggan igen och kramade ur mina kläder. Min mobil låg fint lagd på bryggan. Tur för Niall att jag inte haft mobilen i fickan tänkte jag. Men han var en sådan person som man inte kunde bli arg på, aldrig någonsin. Jag och han är självklart glädjespridarna i One Direction, får alla att skratta hela tiden. När som helst, var som helst.
-Hug? frågade jag Charlotta och höll ut armarna.
-Forget it.
-Don't force me to hug you even if you don't want to!
Jag slog armarna om henne och hon skrek till lite av det halv varma vattnet som nu rann längs med hennes ryggrad.
-Thank you for that Louis, sa hon och klappade mig på ryggen.
-You're welcome, svarade jag och tittade henne i ögonen.
Vi möttes i en mjuk, men alldeles för våt, kyss. 'Äntligen en tjej som orkade med mina skoj' tänkte jag för mig själv och slöt ögonen.
 
__________________________________________________________________________
Kort men så mycket kärlek! Eller hur? Nästa kapitel blir ännu lite romantiskare skulle jag tro! Det gillar ni va? ;) Vad tyckte ni om detta kapitlet? Blev visst en gnutta kort, hoppas det inte gör något! Forstätt skriva era underbara kommentarer, de lägger sig så varmt runt omkring mitt hjärta ska ni veta♥



Kommentarer
Nor

Fantastiskt bra som vanligt!! Längtar tills nästa del kommer :) <3

2012-03-30 @ 20:04:00
Lova

jätte bra! Hur duktig får man vara? haha <3

2012-03-30 @ 20:14:28
URL: http://hpmupparna.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0