Kapitel 4. | I want to be with you forever.

-You are so beautiful, sjöng han tyst och kramade sedan om mig hårt och gav mig en kyss i pannan.
-Hello to you too sweetheart, sa jag och småskrattade. Han log tillbaka mot mig.
Han ledde mig mot limousinen och stängde dörren efter oss. Vi sjönk ner i det mjuka sätet och bilen började rulla.
-Where shall we go? sa jag och gav honom en nyfiken blick.
-You'll see, svarade han och tittade på mig.
Hans ögon tog kål på mig.
___________________________________________________________________________________

Vilmas perspektiv
_______________
Jag stod lutat mot väggen och tittade ut genom fönstret. Han kysste henne i pannan och det väntade en vit limo utanför vårt hus. De satte sig i limon och hjulen började rulla framåt sakta. Plötsligt var dom borta. Och här stod jag, ensam hemma hos Gabbi. Vad skulle jag göra i några timmar nu?
Jag gick in till Gabbi's rum och började rota i min väska efter något fint att ha på mig. Drog på mig ett par vita jeansshorts och ett beiget, virkat linne. Det fick duga. Det var trots allt väldigt varmt ute så jag kunde inte gå i jeans precis. Jag började traska mot badrummet för att göra mig iordning. Stod en stund och plattade håret. Plötsligt ringde det på dörren. Jag brydde mig inte så mycket om det, fortsatte att platta ner dom få lockarna som var kvar på mina hårtoppar.
-Vilma! Du har besök! ropade Gabbi's mamma från hallen.
Besök? Jag? Vem ville mig något när alla mina vänner visste att jag skulle stanna hos Gabriella hela helgen?
Jag började gå mot hallen i ganska högt tempo. Var så nyfiken på att se vem det var! Jag passerade vardagsrummet och stannade tvärt upp när jag kom till hallen. Lutad mot dörrkarmen stod han, pillade med sin iPhone lite.
-Harry? sa jag och log stort.
-Hey babe! svarade Harry och tryckte ner mobilen i fickan.
Han gick fram mot mig och gav mig en kyss på kinden samtidigt som han gav mig en stor kram.
-Shouldn't we be seen until later tonight? sa jag sedan och tittade in i hans ögon medan han stod och höll händerna om min midja.
-I wanted to go out with you now, sa han. I couldn't wait.
Han tittade ner i marken, det verkade som han skämdes lite.
-It's okay sweetheart, sa jag. Han sken upp som en sol direkt.
-But I'm not ready yet... fortsatte jag sedan.
-It's you I want to be with, not your makeup, sa han och kramade om mig hårdare.
Jag log för mig själv, han tyckte om mig precis som jag var, fast än jag var osminkad. Han tycker att jag är vacker som jag är.
-Okay then. I'll just go get my phone, sa jag och vände mig om och gick och hämtade den. Jag drog på mig lite puder och pyttelite mascara på fransarna ändå, det kunde väl inte skada?
Jag gick ut i hallen igen och satte på mig mina skor.
-Hejdå! ropade jag till Gabbi's mamma. Jag kommer tillbaka om några timmar!
-Okej, vi ses! ropade hon tillbaka.
Han öppnade dörren för mig och stängde igen den försiktigt. Han tog tag om mina höfter och viskade i mitt öra:
"Tonight it's just you and me."


__________________________________________________________________

Ännu mer romantik!
Kapitel 5 kommer senare ikväll. Stay tuned!



Kommentarer
Linnea

Jättebra! Längtar till nästa :) <3

2012-03-01 @ 19:54:33
Zara:)

Åh vad bra novellen är! Jag längtar till nästa del <3 Fram med den nu :D

2012-03-01 @ 20:01:08
URL: http://directioners.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0