Kapitel 5. | Stay with me.

Jag gick ut i hallen igen och satte på mig mina skor.
-Hejdå! ropade jag till Gabbi's mamma. Jag kommer tillbaka om några timmar!
-Okej, vi ses! ropade hon tillbaka.
Han öppnade dörren för mig och stängde igen den försiktigt. Han tog tag om mina höfter och viskade i mitt öra:
"Tonight it's just you
and me."
_________________________________________________________________________________

Gabriella's perspektiv
Jag tittade ut ur fönstret i limon. Såg Vilma stå i mammas och pappas sovrumsfönster och titta på oss när vi åkte iväg. Jag tyckte lite synd om henne som skulle få sitta hemma några timmar själv medan jag var ute med Liam.. Jag sköt tankarna åt sidan, hon skulle nog ha det bra, det visste jag. Liam och jag satt tätt intill varandra och pratade länge om allt mellan himmel och jord. Han tog tag i min hand. Jag började känna mig trött, tror att han märkte det. Han drog mig närmare och lutade huvudet på mitt. Jag slöt ögonen och lät mina tankar rusa runt i mitt huvud. Jag höll precis på att somna när den avlånga bilen stannade. Jag slog upp ögonen fort. Jag lade märke till att vi var omringade av gröna träd. Grenarna vaggade i takt med vinden och framför oss glittrade vattnet. Bakom trädstammarna skymtade jag ett stort, vitt hus. Jäklar vad det var vackert!
Liam öppnade bildörren och gick ut. Han gick runt till min sida och öppnade åt mig. Jag klev försiktigt ut, jag var nämligen en mästare på att ramla när det gällde att kliva ur bilar.
Limousinen åkte iväg och där stod vi, han tog tag i min hand ännu en gång och drog mig närmare intill sig. Jag var högst 2 centimeter ifrån hans ansikte. Han slöt ögonen och kysste mig. Mitt hjärta stannade och allt som fanns var han och jag. Vår första kyss. Jag skulle aldrig glömma den bestämde jag mig för, aldrig någonsin.
Efter några sekunder backade han tillbaka lite, han tog tag i min hand ännu en gång och drog med mig till sjön som glittrade som tusen stjärnor. Vi satte oss ner i den mjuka sanden och tog av oss våra skor. Vi satt där och pratade länge.
Min mobil vibrerade till i fickan på jumpsuiten. Sms från Vilma.

Harry överraskade mig precis genom att komma hit och hämta mig. Nu ska vi ut! Shit vilken överraskning. Vart är du och hur har du det? Hör av dig när du kan.

Jag skrev snabbt in att jag var på ett ställe som jag inte visste vart det låg och att jag skulle höra av mig senare.
Plötsligt reste han sig upp och hjälpte mig upp också. Han bärde upp mig och jag flätade benen kring hans höfter. Han var sådär otroligt nära igen. Jag ville jämt vara såhär nära honom. Han kysste mig ännu en gång, jag var så hypnotiserad att jag inte märkte att han faktiskt började gå ut i vattnet. Jag märkte ingenting förrän jag plötsligt hörde hur vattnet skvalpade under oss. Jag tittade ner och insåg att vi faktiskt var i vattnet. Jag tittade på honom med en blick full av frågor.
-Surprise, sa han och log lite retsamt.
Han slängde sig i vattnet med mig, jag hann inte ens tänka innan vi plötsligt var under vattenytan. Jag slängde mig uppåt, dyngsur. Han tittade på mig och skrattade.

Timmarna gick fort och solen började gå ner. Vi bestämde oss för att gå upp mot huset, som grabbarna ägde. Liam berättade att de hade köpt huset för att kunna njuta av Sverige också, inte bara jobba och slita.
Liam drog upp en nyckel ur byxfickan och tryckte in nyckeln i dörren. Han märkte att dörren redan var öppen.
-Apparently we're not alone here.. sa han lite irriterad.
Vi klev in och det första jag märkte av var att det luktade ljuvligt därinne. Jag och mitt luktsinne var verkligen ett team.
-Hello? ropade Liam.
-Hello! hördes en röst från övervåningen.
Louis kom ut ur ett rum alldeles rufsig i håret och iklädd jeans, hängslen och självklart en randig t-shirt.
-Oooh hello there! utbrast han när han såg mig. So we meet again at last!
-Haha, yup, sa jag och log mot honom.
Bakom Louis dök en tjej upp. Bruna ögon och brunt hår.
Båda två kom nerför trappan och jag och tjejen presenterade oss för varandra. Hennes namn var Charlotta, hon var tydligen svensk hon också så vi kunde prata svenska med varandra. Hon bodde dock i London hela tiden, förutom på somrarna när hon kom hit för att träffa familjen.
Grabbarna tittade lustigt på oss, förstod inte ett ord om vad vi sa. De försökte härma vad vi sa men det gick inget vidare. Vi kunde inte låta bli att skratta åt dom.
Charlotta var Louis flickvän och dom hade gått ut hit för att hämta lite saker. Men de skulle precis gå igen när vi kom.
-Shall we go again, Lou? So Liam and Gabriella may be left undisturbed, sa Charlotta och kysste Louis.
Han nickade.
-Trevligt att träffas! sa Charlotta till mig innan de gick ut genom dörren. Hon var verkligen en trevlig tjej. Jag förstod varför Louis hade fallit för henne.
-Bye guys, see you later! sa Louis med sin brittiska dialekt och sedan gick de ut ur dörren och lämnade oss ensamma.
Vi var båda två hungriga så vi gjorde en god kycklingrätt tillsammans.
-I didn't know you could cook! sa jag retsamt till Liam medan jag sköljde av min tallrik.
Han tittade på mig och försökte härma mig med rösten. Jag skrattade så att jag fick hålla mig för magen. Jag trivdes så bra med Liam.
Nu var det nästan kolsvart ute så vi bestämde oss för att slå på en film. Liam ville att jag skulle stanna över natten, självklart ville jag det. Vi slängde oss i soffan och bestämde oss för att se på A walk to remember. Min favorit film.
Filmen skulle precis börja när det vibrerade i min telefon.
Jag tog upp telefonen och såg Vilma's namn på displayen. Jag gjorde en gest åt Liam att han skulle pausa filmen.
-Ja hallå?
-Hej gumman! Hur är det? frågade Vilma.
-Det är jättebra, själv då? sa jag sedan.
-Underbart. Vi har ätit på resturang och tittat på bio. Nu är jag på hans hotellrum, jag stannar nog här inatt. Hälsa din mamma det när du kommer hem.
Just det! Mamma!
-Shit också. Jag har glömt prata med henne! utbrast jag. Jag måste smsa henne direkt, vi hörs imorgon! sa jag snabbt.
Vi la på och jag skickade snabbt iväg ett sms till mamma.

Kommer inte hem ikväll, inte Vilma heller. Vi hörs imorgon. Puss / Gabriella.

Jag fick inget svar tillbaka men det var typiskt mamma. Hon svarade aldrig på sms. Liam playade filmen igen och vi satt tätt intill varandra, det var så mysigt. Såhär kunde jag ha det föralltid. Filmen tog plötsligt slut och jag förvånades av hur fort tiden hade gått.
-Shall we go to sleep beautiful? I'm really tired, sa Liam och gäspade stort.
Jag älskade när han kallade mig beautiful, det pirrade i hela kroppen och jag blev alltid så glad och varm av det. Jag nickade åt honom och vi reste oss upp och gick uppför trappan mot hans sovrum. Hans säng var stor och bäddad med vitt tema. En stor tv var uppsatt på väggen framför, man märkte att han levde gott. Han hade massvis med ljus runt om i rummet. Han tog upp en ask med tändstickor och tände vartenda ett, precis som jag hade önskat i mina tankar. Kunde han läsa dom kanske?
Han drog av sig sina mörka jeans och knäppte upp skjortan. Plötsligt stog han bara i underkläder framför mig. Han kröp ner under täcket. Jag tog av mig min jumpsuit och kröp ner jag också. Han flyttade sig närmare mig och jag kände hans kropp mot min. Han var så varm. Jag lutade huvudet mot hans bröst och slöt ögonen.
-Stay with me, forever, viskade han och kysste mig i pannan.
-I promise, sa jag och flyttade mig ännu lite närmare honom. Jag var så trött, lyssnade på Liams andetag. Jag drogs in i en underbar dröm.

Liam's perspektiv
Jag var galen i henne. Jag kände det i hela kroppen. Jag kände hur hennes andetag blev tyngre och att hon andades lugnare. Jag tror att hon sov. Själv låg jag vaken i någon timma och bara tänkte, kände hennes kroppsvärme, lyssnade på hennes andetag. Jag ville ha henne förevigt. Hur skulle det bli när vi åkte hem om 2 månader? Skulle hon följa med mig eller skulle hon stanna här? Skulle vi behålla kontakten och försöka ses så ofta vi kunde isåfall?
Tankarna for genom mitt huvud. Jag ville inte att det här skulle ta slut, någonsin. Det här fick inte vara en sommarromans. Det skulle vara förevigt. Jag tyckte så väldigt mycket om henne. Hon var så avslappnad och vacker, och blyg. Blyg på ett gulligt sätt. Hon hade allt som jag letade efter hos en tjej.
-Please God, let two months go slowly, sa jag för mig själv. Please...

______________________________________________________

Dramaaa!
Skrivit två kapitel idag, stolt över mig själv. Ett lite kortare och ett längre. Hoppas ni gillar dom. Jag är personligen väldigt nöjd.
Glöm inte att kommentera, det tar ungefär 10 sekunder!



Kommentarer
Zara (igen)

Meer snälla <3<3<3<3<3 jäätte bra :D det känns som om jag kollar på en film som jag kommer se 1000 gånger för det är så bra

2012-03-02 @ 08:01:09
URL: http://directioners.bloggplatsen.se
Julia Enström

ååååååååååååÅ!!!!!!! Längtar till nästa del! <3 LOve it! so much!

2012-03-02 @ 14:56:56
URL: http://juliajme.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0