Kapitel 7. | Free falling.

'I love you'
Två tjejer blängde surt på mig och Gabriella. Mindes plötsligt att dom också gillade Harry och Liam, väldigt mycket. De var beredda att göra allt för att få dom. Verkligen vad som helst. Dom stirrade länge på oss med hat i blicken. Vad tänkte dom göra med oss nu..?
_______________________________________________________________________

Gabriellas perspektiv
Vilma hade ringt och väckt mig, vi hade båda två glömt bort helt och hållet att vi inte hade fått sommarlov ännu. Shit också. Jag och Liam klädde på oss blixtfort och Louis hämtade upp oss, sedan körde vi vidare för att plocka upp Vilma och Harry. De släppte av oss på skolgården och vi blev omringade av småtjejer som ställde massvis med frågor. Plötsligt hörde vi två röster, Liam och Harry kom gåendes mot oss. De berättade att de ville vara med oss i skolan. Jag och Vilma nickade belåtet.
Vi hann knappt komma in i skolan förrän i blev förföljda av en massa med tjejer. 'Sjukt' tänkte jag och tittade mig osäkert omkring. Liam och Harry var lugna och coola, tog bilder med tjejer som ville och skrev autografer, sånt som de var vana vid. Det var deras vardag att bli förföljda av tjejer nu för tiden. Jag tittade på Vilma. Hon stirrade på någonting, det såg ut som att hon hade sett ett spöke. Hon stod alldeles stilla och såg helt vettskrämd ut. Jag letade efter vad hon stirrade på, och upptäckte två tjejer som blängde surt fram och tillbaka på mig och Vilma. Jag undrade varför de gjorde så.. Resten av tjejerna gjorde ju inte det så varför skulle dom nu göra det..? Då mindes jag. De tjejerna var de där populära i skolan, de var också galna i One Direction, framför allt Liam och Harry. Jag grabbade tag i Vilmas arm och drog med henne till grabbarna som oroligt tittade på oss. De märkte att det var någonting som var fel.
-What's wrong babe? viskade Liam till mig samtidigt som han skrev en autograf till en blond tjej.
-I tell it to you later., svarade jag och tog tag i hans vänstra hand. Han höll hårt om den.
Några minuter senare var grabbarna tvugna att säga hejdå, vi var ju trots allt försenade. Tjejerna tittade besviket på killarna men traskade vidare till deras lektioner.
Vi gick fort mot våra skåp och hämtade våra engelska böcker, typiskt att vi var tvugna att ha just det ämnet nu. Läraren, som heter Petra, är den strängaste av alla. Hon blir sur för minsta lilla. 'Hoppas vi kommer undan någorlunda bra idag..' tänkte jag för mig själv.
Vi sprang vidare mot sal 16 och knackade på dörren. Mitt hjärta bultade hårt i bröstet och jag kunde känna Liam's andetag i nacken. Dörren öppnades.
-Och vart har ni va... Petra hann inte längre förrän hennes blick färdades vidare mot Liam och Harry.
-Det är okej för den här gången, sa hon senare och gav oss en kärleksfull blick.
Tjejerna i klassen tappade hakan och en del började småskrika medan vi gick in i klassrummet. Harry och Liam fick komma fram och presentera sig och de svarade på några frågor. Jag var galet förvånad över hur tjejerna kunde hålla sig så lugna, vi var allihop 1D galna i klassen. Killarna försökte se ointresserade ut, men de lyckades inte så bra. Jag viskade till Vilma och vi båda fnissade tyst. Liam gav mig långa och varma blickar under tiden som Harry pratade. Skulle dagen fortsätta att vara såhär bra och lugn så kunde jag mer än gärna ta med honom hit varje dag.

Timmarna gick fort under dagen och snart var dagen slut. Vi stängde in våra böcker i skåpet och drog åt oss våra väskor, låste skåpen och började gå mot entrén. Vi gick förbi de två avundsjuka tjejerna. Blickarna satt som knivar i min rygg och jag ville bara bli osynlig. Jag kände mig osäker, men trygg när Liam var med. Jag visste att han alltid skulle skydda mig oavsett vad.
Vi gick ut ur den stora dörren och sög in frisk luft.
-Freedom! ropade Harry och slog ut med armarna och la en av dom över Vilma's axlar. Hon skrattade och la en arm om ryggen på honom. Dom såg verkligen ut att trivas ihop, precis som jag och Liam gjorde när vi gick där hand i hand.
-What should we do for fun today? frågade Liam oss.
-How about Gröna Lund? svarade Vilma och slängde en snabb blick över axeln på Liam.
Han grimaserade konstigt.
-Grouna Lund? försökte han. What is that?
Jag och Vilma skrattade.
-A carnival, svarade Vilma.
-Yeah sure! sa Harry och log nöjt. We take Zayn, Niall and Louis with us or what?
Vi svarade 'Yeah' alla tre och vi bestämde oss för att ta en tur på Grönan. Detta skulle bli såå kul!

Några timmar senare stod vi i kön, redo för att betala kassörskan som satt precis i början av Gröna Lund. Liam och Harry hade envisats om att de skulle betala för oss, vi ville inte, men de gav sig inte så vi fick ge med oss. Zayn, Niall och Louis samt hans flickvän Charlotta stod i kön och såg förväntansfulla ut. Charlotta hade varit på Grönan många gånger tidigare berättade hon. Snart var det våran tur, äntligen. Harry och Liam betalade för oss och vi fick varsitt åkband och var redo att gå in. Vi väntade på de andra precis innanför i sällskap av några livvakter till oss, bland annat Paul. De var tvugna att följa med på såna ställen där det var mycket folk, Liam hade suckat ljudligt när de berättade att de var tvugna att följa med oss. Han hatade att bli vaktad dygnet runt.
Efter någon minut kom de andra in och killarna stallde sig och tittade runt.
-Where shall we start? frågade Niall och tittade runt.
Louis smällde till honom på armen och pekade på höjdskräcken. Niall nickade fort och log stort. Vi gick mot den, efter några minuter stod vi precis bredvid den. Zayn's blick höjdes uppåt och han såg vettskrämd ut.
-I am afraid of heights so.. sa Zayn och var alldeles blek i ansiktet.
Harry och Vilma nickade instämmande. De tyckte inte heller om den här sortens karusell. De bestämde sig för att stanna nedanför.
Paul gick och pratade med han som skötte själva betalningen och såg till så att vi fick gå först in för att slippa stå i kön.
-It may be too dangerous, hade Paul förklarat och tittat allvarligt på oss.
Vi fick gå in genom en vipingång och valde platser. Sedan släpptes några fler lyckliga personer upp och satte sig i stolarna och spände fast sig. Det var 3 platser på varje sida. Jag, Niall och Liam satte oss tillsammans. Louis och Charlotta satte sig bredvid Paul på en annan sida. Jag satt i mitten med killarna på varsin sida. Kontrolleraren kom och såg till så att vi satt ordentligt fastspända och sedan gick han tillbaka till sitt lilla bås för att börja åkturen. Vi började sakta hissas upp och Niall började skaka av spänning.
-This is sooo cool! sa han när vi var så högt upp så att vi kunde se ut över Stockholm.
Jag och Liam skrattade åt honom. Jag blickade upp och insåg att det var en liten bit kvar tills vi var uppe.
-Are you afraid Gabbi? frågade Liam och tittade på mig.
Jag gav honom en osäker blick men gjorde klart för honom att jag var okej, det var det viktigaste. Han tittade djupt in i mina ögon och böjde sig lite åt sidan och kysste mig ömt. Det pirrade i hela kroppen.
-Are we like.. a couple? frågade han sedan och tittade nyfiket på mig.
Ville Liam vara min pojkvän? Ville han att jag skulle vara hans flickvän? Ville han att vi skulle vara ett par? 
Jag nickade och log mot honom. Han drog på läpparna och log stort. Han lutade sig tillbaka och blickade uppåt han också, vi var uppe inom 5 sekunder.
-I love you Gabriella, don't forget that babe, sa han och tog tag i min hand.
-And I love you sweetheart, svarade jag flätade fingrarna mellan hans.
Plötsligt hörde vi ett högt ljud uppifrån och vi märkte att vi hade kommit upp nu. Jag tittade försiktigt neråt och såg hur Vilma, Harry
-I will never forget this guys, sa Niall och tittade på oss samtidigt som han spanade ut över staden.
-Neither do I, svarade jag och Liam i mun på varandra.
Plötsligt hörde vi skrik bakom oss, jag undrade varför. Men förstod snart. Vi släpptes snabbt och jag såg staden försvinna mer och mer. Vi föll fritt.


_____________________________________________________________
Åååh härligt va!? Blev inte så nöjd med detta kapitlet, kände mig stressad för att göra ett nytt men känner nu att jag inte borde känt så och lagt ner mer tid. Kanske kan skriva kapitel 8 ikväll också, men lite mer noggrant.
Hoppas det duger iallafall!♥



Kommentarer
Nathalie

guud, vad duktig du är på att skriva !! :))

kolla gärna in och läs min novell !! skulle vara jätte kul :))

kram på dig

2012-03-04 @ 17:54:34
URL: http://lovelyone.devote.se/
Julia Enström

älskar din novell! <3 loveit love it!

2012-03-04 @ 18:22:24
agnes

jättebraa:):)<3

2012-03-04 @ 19:36:03
Anonym

Den är jätte bra! Nu längtar jag verkligen efter att åka fritt fall x) iaf den är skit bra!

2012-03-04 @ 19:51:52
Nathalie!

hejsan!

först och främst, JAG ÄLSKAR DIN BLOGG OCH DIN NOVELL!

och sen, jag undrar bara en sak, hur har du gjort din design?

skulle vara tacksam för svar!

kolla gärna in min novell om 1D också!

kram. <3

2012-03-04 @ 20:00:24
URL: http://onedirectionnovellen.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0